Hej!
Någon som vet om det finns någon annan värmeflyttare än airmove som flyttar kall luft till varmare rum? I alla beskrivningar jag läst står det att dom flyttar den varma luften.
Någon som vet om det finns någon annan värmeflyttare än airmove som flyttar kall luft till varmare rum? I alla beskrivningar jag läst står det att dom flyttar den varma luften.
Det är lättare att flytta kall luft till varmt rum än tvärtom, anledningen är att när man flyttar kall luft så hjälper man det naturliga luftflödet.
Flyttar man varm luft så motarbetar man det naturliga luftflödet.
Alla fläktar som kan flytta varm luft kan också flytta kall luft. Det som kan ställa till bekymmer är eventuell automatstyrning.
Flyttar man varm luft så motarbetar man det naturliga luftflödet.
Alla fläktar som kan flytta varm luft kan också flytta kall luft. Det som kan ställa till bekymmer är eventuell automatstyrning.
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jo, det förstår jag. Det är därför jag letar en fläkt som flyttar den kalla luften☺️
Dom som heter värmeflyttare är ju automatstyrda och går igång vid en viss temperatur men som jag förstår det så verkar det bara vara airmove som blåser den kalla luften mot det varma. Den är dock väldigt dyr och det var därför jag tänkte att någon kanske vet ifall det finns något alternativ.
För exempel så har Intellivent den här bilden.
Och den här texten.
Kan man ändra luftriktningen på en Intellivent Celsius?
Nej, fläkten är ej reversibel och skall placeras i det övertempererade utrymmet.
Dom som heter värmeflyttare är ju automatstyrda och går igång vid en viss temperatur men som jag förstår det så verkar det bara vara airmove som blåser den kalla luften mot det varma. Den är dock väldigt dyr och det var därför jag tänkte att någon kanske vet ifall det finns något alternativ.
För exempel så har Intellivent den här bilden.
Och den här texten.
Kan man ändra luftriktningen på en Intellivent Celsius?
Nej, fläkten är ej reversibel och skall placeras i det övertempererade utrymmet.
Redigerat:
Klicka här för att svara