Min VP till poolen styr idag även pumpen. Problemet är att jag inte kan köra bottensug genom brädavloppet pga att det då blir för lågt flöde genom VP. Så den slår av sig själv och cirkulations pumpen. Det finns fjärr styrning av cirkulations pumpen men osäker på funktionen.
Idag är den bygladd som ni ser på bilden. Kopplar jag på en brytare betyder det att jag då kan starta pumpen även när VP är i standby om jag byter kretsen?

Här är länken till pumpen. https://img.bygghemma.se/pfiles/Manual__39d8f584-07b5-4b61-9be2-cad98e9c261d.pdf

• Elektriskt kopplingsschema för vattenpump, indikerar anslutningar och fjärrstyrningsalternativ. 230V spänning, >500W effekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk kopplingsbox med kablar, plintar och kretskort för poolpump. Två stora kopparspolar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
I mitt tycke och erfarenhet är det inte lyckat att hårt koppla ihop VP med cirk pumpen.
Cirk pumpen kan gå och rena mycket längre än du behöver värma.
Dessutom måste cirkpumpen gå under tiden VP stänger ner. Annars får du hög pressostat.
IVT s pool styrning som jag hade stänge av pumpen direkt. Så deras system fick jag frångå med en egen timer till pumpen.

J Jonas928 skrev:
I mitt tycke och erfarenhet är det inte lyckat att hårt koppla ihop VP med cirk pumpen.
Cirk pumpen kan gå och rena mycket längre än du behöver värma.
Dessutom måste cirkpumpen gå under tiden VP stänger ner. Annars får du hög pressostat.
IVT s pool styrning som jag hade stänge av pumpen direkt. Så deras system fick jag frångå med en egen timer till pumpen.
Jag kommer köra VP mer än tillräckligt för att det ska hinna rena poolen. Den kör också pumpen 2 minuter innan start av VP och 2 minuter efter stop av VP.
Hade du även läst mitt inlägg så hade du förstått att jag vill kunna köra pumpen med fjärr start också. Det betyder att om jag vill kan jag fjärrstyra bara cirk pumpen. När den sen är avstängd genom timer kommer den starta med VP istället. Men nu kommer jag bara behöva kunna starta den när jag ska köra botten sugen.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.