Hej, vi har köpt hus där en gammal spis ingick i köket.

Problemet är att ugnsluckan går inte att ha fullt öppen (utan att hålla den nere) när man ska ställa in saker. Man kan alltså inte öppna luckan helt och släppa den utan måste hålla ner luckan för annars stänger den sig av sig själv.

Har provat ta bort luckan men kan för livet i mig inte hitta hur man ställer in så luckan håller sig öppen av sig själv.

Någon som vet?

Spisen är en:
Electrolux ekc6051bow
 
E Edmild skrev:
Hej, vi har köpt hus där en gammal spis ingick i köket.

Problemet är att ugnsluckan går inte att ha fullt öppen (utan att hålla den nere) när man ska ställa in saker. Man kan alltså inte öppna luckan helt och släppa den utan måste hålla ner luckan för annars stänger den sig av sig själv.

Har provat ta bort luckan men kan för livet i mig inte hitta hur man ställer in så luckan håller sig öppen av sig själv.

Någon som vet?

Spisen är en:
Electrolux ekc6051bow
Sitter alla tre glasen på plats? (Tror det är tre) Annars blir den för lätt.
 
P
E Edmild skrev:
Hej, vi har köpt hus där en gammal spis ingick i köket.

Problemet är att ugnsluckan går inte att ha fullt öppen (utan att hålla den nere) när man ska ställa in saker. Man kan alltså inte öppna luckan helt och släppa den utan måste hålla ner luckan för annars stänger den sig av sig själv.

Har provat ta bort luckan men kan för livet i mig inte hitta hur man ställer in så luckan håller sig öppen av sig själv.

Någon som vet?

Spisen är en:
Electrolux ekc6051bow
precis låter som om det saknas ett glas eller två
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.