6 711 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Variation i temp i kylskåp?
Har ett kylskåp Bosch som är ca 1 år som varierar väldigt i temperatur tycker jag. Så jag kastade in en termometer och det pendlar från -1 grad till +6 grader och luftfuktighet 60-80%. Hela baksidan innuti är täckt med vatten som ibland fryser och ibland är rinnande.
Ska det vara så här verkligen eller har min termostat fått spel?
Ska det vara så här verkligen eller har min termostat fått spel?
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Sätt ner termotern i ett glas vatten och låt den stå där över natten och läs av på morgonen så får du temperaturen maten håller för det är den temperaturen som är intressant.
Det du läser av är luft temperaturen som pendlar ganska mycket beroende på var man är i kyl cyklen.
-1 precis innan kompressorn stannar
+6 precis innan kompressorn startar
Det du läser av är luft temperaturen som pendlar ganska mycket beroende på var man är i kyl cyklen.
-1 precis innan kompressorn stannar
+6 precis innan kompressorn startar
Det är inte tempen i sig som 'är så noga. Det fryser i skåpet så visst är det minusgrader. Sen blir det extremt fuktigt när det blir 6+. Ca 90% RH. Men trodde inte det skulle variera 6-7 grader inom 1h. Ska testa med glaset för det tipsade även Bosch om.torbeno skrev:
Klicka här för att svara