Hej
Har en trevlig maskin som nu lagt av ... den bara larmar o h blinkar med 2 pip och blink hela tiden o h vägrar starta. Har kopplat el direkt på kompressorn och den fungerar då ...
Till frågan ... finns det någon vänlig själ som vet vad som är fel, jag tror något av kretskorten då huvudkortet.. men finns det fler gömda någonstans.. skåpet är ca 10 år men älskar ju ismaskinen
Andrej

Leta upp PNC-numret och återkom med det, så är chansen större för ett korrekt svar eller tips.

• Gilla
Asc66
  • Laddar…
Pnc 922 34 16 26
Serie nr 81105493
Husqvarna QT3549fx

P
det gamla vanliga
att du har en ispropp i vatteningången till frysen i ryggen
tryck in paddlen så skal det sluta blinka en stund

sen varför du kopplat ström till kompressorn fattar jag inte.

• Gilla
ymmij12
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
det gamla vanliga
att du har en ispropp i vatteningången till frysen i ryggen
tryck in paddlen så skal det sluta blinka en stund
sen varför du kopplat ström till kompressorn fattar jag inte.
Jo, eftersom frysen bara la av ... kopplade jag bort kortet och körde ström på kompressorn för att se om den gick överhuvudtaget så att det kunde uteslutas kompressorbyte och då jag vill behålla frysen. Hade kompressorn varit kass så kunde jag kört skåpet till deponi

Asc66 Asc66 skrev:
Jo, eftersom frysen bara la av ... kopplade jag bort kortet och körde ström på kompressorn för att se om den gick överhuvudtaget så att det kunde uteslutas kompressorbyte och då jag vill behålla frysen. Hade kompressorn varit kass så kunde jag kört skåpet till deponi
Så Ser det ut, förlåt elektroluxaren om min okunskap men fick rådet av en elektriker på jobb som varit i vitvatubranchen för några år sedan... om det överhuvudtaget var lönt och laga. Det att kolla kompressorn först.
Kan du guida mig?

P
som vanligt
en kondensator på kretskortet som gett med sig

• Gilla
Asc66
  • Laddar…
Tror med att det har med isbildning att göra.
Frysen kommer säkert inte upp i rätt temp pga isbildning. Kan du så stäng av frysen 1-2 dagar och torka bort vattnet som sedan är kvar i den.

electroluxaren skrev:
som vanligt
en kondensator på kretskortet som gett med sig
Stort tack , vet du vilken eller är det
Då är det nytt ett nytt huvudkontor som gäller?

ymmij12 ymmij12 skrev:
Tror med att det har med isbildning att göra.
Frysen kommer säkert inte upp i rätt temp pga isbildning. Kan du så stäng av frysen 1-2 dagar och torka bort vattnet som sedan är kvar i den.
Varit avstängd nästan 14 dagar så finns inte en chans till ispropp... men vill verkligen behålla skåpet men det är ju gammalt o h det finns en gräns om det är värt det.

Asc66 Asc66 skrev:
Stort tack , vet du vilken eller är det
Då är det nytt ett nytt huvudkontor som gäller?
Huvudkort

P
beror på vilket kretskort du har
är det det gamla så är det största kondensatorn på 1uF
ta en bild på kortet uppifrån

P
i värsta fall ett helt nytt kort
2-blink betyder att det inte kommer in vatten så det kan ju oxå vara ventil eller vattenkranen

electroluxaren skrev:
beror på vilket kretskort du har
är det det gamla så är det största kondensatorn på 1uF
ta en bild på kortet uppifrån

• Elektronisk kretskort inuti en apparat med färgkodade kablar och kontaktdon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
electroluxaren skrev:
i värsta fall ett helt nytt kort
2-blink betyder att det inte kommer in vatten så det kan ju oxå vara ventil eller vattenkranen
Just nu är inget vatten i kopplat då jag dragit ut skåpet ...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.