Hej
Har en trevlig maskin som nu lagt av ... den bara larmar o h blinkar med 2 pip och blink hela tiden o h vägrar starta. Har kopplat el direkt på kompressorn och den fungerar då ...
Till frågan ... finns det någon vänlig själ som vet vad som är fel, jag tror något av kretskorten då huvudkortet.. men finns det fler gömda någonstans.. skåpet är ca 10 år men älskar ju ismaskinen
Andrej
Har en trevlig maskin som nu lagt av ... den bara larmar o h blinkar med 2 pip och blink hela tiden o h vägrar starta. Har kopplat el direkt på kompressorn och den fungerar då ...
Till frågan ... finns det någon vänlig själ som vet vad som är fel, jag tror något av kretskorten då huvudkortet.. men finns det fler gömda någonstans.. skåpet är ca 10 år men älskar ju ismaskinen
Andrej
Jo, eftersom frysen bara la av ... kopplade jag bort kortet och körde ström på kompressorn för att se om den gick överhuvudtaget så att det kunde uteslutas kompressorbyte och då jag vill behålla frysen. Hade kompressorn varit kass så kunde jag kört skåpet till deponielectroluxaren skrev:
Asc66 skrev:
Kan du guida mig?
Varit avstängd nästan 14 dagar så finns inte en chans till ispropp... men vill verkligen behålla skåpet men det är ju gammalt o h det finns en gräns om det är värt det.ymmij12 skrev: