Hej,
Har en ny diskmaskin från Ikea som jag aldrig kört tidigare, "medelstor" heter den. Det är inte jag som har kopplat in den utan hantverkare och den har ett elektroniskt vattenlås från Ikea. Nu när jag ska prova den så fungerar den inte, när man startar diskmaskinen så gör den "vanligt" ljud sen efter ett tag så hör man hur diskmaskinen försöker pumpa in vatten men det kommer inget vatten. Utifrån denna information, verkar det som att det är fel på maskinen eller installationen? Vet inte om jag ska gå på Ikea eller hanterkarna...
Har en ny diskmaskin från Ikea som jag aldrig kört tidigare, "medelstor" heter den. Det är inte jag som har kopplat in den utan hantverkare och den har ett elektroniskt vattenlås från Ikea. Nu när jag ska prova den så fungerar den inte, när man startar diskmaskinen så gör den "vanligt" ljud sen efter ett tag så hör man hur diskmaskinen försöker pumpa in vatten men det kommer inget vatten. Utifrån denna information, verkar det som att det är fel på maskinen eller installationen? Vet inte om jag ska gå på Ikea eller hanterkarna...
electroluxaren skrev:
Är en byggfirma som satt in den när de renoverade köket, och jag vet att de satt in flera likadana maskiner utan problem. Men finns såklart ändå en mänsklig faktor och saker kan bli fel. Får ta kontakt med dem helt enkelt och be dem kolla på den! Tack för input!electroluxaren skrev:
F fmk00 skrev:
Vattenkranen är på! Men den är elektronisk som sagt, vet inte om det kan vara den som det är fel på/felmonterad?electroluxaren skrev:
Nu är inte jag någon expert men diskmaskiner brukar börja med att pumpa ur vatten. Det kanske är det som inte fungerar? Känner till flera fall där man inte skurit bort "locket" där man ansluter avloppsslangen till vattenlåset.