jbr
jbr: Jag har ett par stycken sådana där EnOcean-knappar från Eltako som komplement till knx. Det lustiga är att Eltako är ganska noggranna med att inte berätta att deras system är EnOcean. De refererar hela tiden till "sitt trådlösa system". Tog ett tag innan jag insåg att det var just EnOcean det var fråga om... Signalerna i EnOcean översätts till knx-telegram vilket fungerar perfekt.
1 svar · 1,5k läst
·
D
DMOL: Routrar är lite luriga. Du måste nog testmäta först. Jag körde t.ex. in min Netgearswitch för test nu som är märkt 1A och kopplade till två portar. Enligt larmsystemet ska den dra drygt 80mA, men vi rundrar väl upp det till 100mA. Orkar inte testa vid full belastning men den ligger nog inte nära 1A hur som helst. Routern kommer dra en hel del mer ström, speciellt om den är trådlös.
2 svar · 1,5k läst
·
J
JanneSjo: verisure larmet och doorman är inte lätt att komma åt och styra utifrån - dvs svårt att kopppla ihop med andra system. men verisure har en smartplug som du kan styra så att den slår på 230Vuttaget då du låser upp låset - kan ju vara en möjlighet att automatisera dörröppningen. Finns de som använder smartplug för att ge info till andra system typ då smartplug ger ström dvs är
6 svar · 3,5k läst
M
Majdanac: [citat] Tackar! Alla tips uppskattas, dyra som billiga, jag researchar för fullt vad som skulle vara mest lämpligt :)
17 svar · 2,0k läst
N
Norrlandskusten: Tack! Nä, ska ta tag i det.
3 svar · 1,4k läst
F
FLR: Härlig tråd den här. Finns många olika skolor, rätt eller fel är upp till var och en. En del tycker olåst dörr funkar eftersom det ändå är så få inbrott, andra vill göra ditten och datten. Skylta eller inte skylta? Det vete katten. Kanske en skylt med varning för katten vore idealet? Trådat eller otrådat? Tja vem vet de flesta har ju störsändare som från Falk filmerna att
45 svar · 10,2k läst
P
pezlin: Ett svar lite som framtida referens om någon får problem vid byte av sim-kort. Det verkar funka mycket bättre om man kopplar ur både strömkabel OCH batteri-backup.
15 svar · 3,4k läst
P
PeeWee: Tack för svaret! Jag trodde också det skulle finnas ett keypad mode för att göra som du skrev, eller hitta funktionen någonstans i menyerna men jag har letat som en galning, hittar ingenting.. Manualerna känns liten knapphändiga och jag hittar inget där heller så därför antar jag att det inte fungerar med den här knappsatsen, hur konstigt det än verkar.. Köpte även en pclink kabel
2 svar · 1,1k läst
prototypen
prototypen: Nej nej nej, den andra är väldigt bra att skala kabel med, ju grövre kabel desto bättre. Sedan är de överlägsna att kapa maskinskruv med OM hålen är gängade, har upptäckt att det har fuskats med det. Men man kapa bort den främsta biten av tången, den är värdelös. Protte
8 svar · 2,6k läst
P
pelle242: http://www.allabolag.se/5569494544/bokslut Känns inte som en firma jag skulle köpa larm av....
1 svar · 2,7k läst
B
barfotalasse: Lås/galler och klistermärken om dna-märkning. Man kan ju montera gallergrind innanför vanlig dörr eller motordrivet jalusi som alternativ till säkerhetsdörr. Eller sätta gallergrind mellan över- och undervåning om det blir bättre. Nackdelen är ju isåfall att boven redan är inne och kan arbeta ostört, så då skulle jag iaf komplettera med ett litet larm.
4 svar · 1,9k läst
J
JanneSjo: Är det någon som testat att ha Fibaro universalsensor och/eller Fibaro RGBW-controller utomhus? de är specade för -10 resp 0 grader och uppåt. Funderar dock om de kommer funka ändå utomhus i Norrland.
0 svar · 1,5k läst
A
Asterix_Thn: Hej! Planerar att sätta upp LED-stripes under köksskåpen och försöker tänka ut den bästa lösningen på installationen. Kom på att någon här kankse redan tänkt ut det.... :-) Idag är det en väggströmbrytare med två brytare som styr taklampa, respektive ljud under skåp. Där tänkte jag sätta en puck för att få tänd/släck-signal. Utöver detta vill jag kunna påverka
0 svar · 1,1k läst
B
bengo: Flera återförsäljare har förteckningar över produkters kompatibilitet, men de visar endast om enheten bygger på chipet Z-wavePlus (Gen5). Alla tillverkare har inte implementerat de säkerhetstjänster som chipet medger. För att få veta vad som gäller går det att kontrollera i produktkatalogen för Z-wave Alliance. http://products.z-wavealliance.org/Search/Index?regionId=1&searchText
0 svar · 1,2k läst
stilofunk
stilofunk: Kompletterade vårt 1616 med en Envisalink 3 (IP Alarm Communicator) i helgen, fungerar perfekt. Vi kan övervaka och slå av och larmet med Android (fungerar lika bra med Iphone) :thumbup:
32 svar · 28,3k läst
K
KristoferL: Har inte någon direkt koll själv men en sökning här på forumet gav några träffar, har du inte redan sett dem så kanske de kan hjälpa dig/er https://www.byggahus.se/sokresultat/?iefix=%E2%98%A0&cx=000234016981842115223%3Ayqyi6vo-amm&cof=FORID%3A9&ie=utf-8&q=powermax+z-wave
2 svar · 2,3k läst
Amatörsnickaren
Amatörsnickaren: @DMOL jo är bara lite stressad - har kört i hop sig lite och har ett antal meter list att göra nu i kväll men om jag hinner skall jag göra ett praktiskt test...
5 svar · 1,9k läst
D09
Plc
D09: Ha ha jag kommer nog ha sönder något innan midnatt ;) Har gett mig på displayen nu.. Mest frustrerad över att pinnarna inte fastnar utan åker ur direkt ha ha Får bli att komplettera upp kitet med lite grejor ;) T ex kablage och modulbord så grejorna ligger still när jag fumlar he he
28 svar · 6,4k läst
·
K
Klicka: Jag ska ha den främst för övervakning.
7 svar · 1,6k läst
hevi
hevi: Som rubriken lyder. Kör KNX i huset och tänkte från början bara ha typ en eller två trådlösa KNX-enheter i garaget för att styra viss utebelysning, har alltså inte orkat gräva ned rör till garaget för KNX. Nu har jag dock insett att garaget är rätt lämplig punkt att bygga ut systemet från för typ diverse lull-lull och esoteriska förströelser som jag tycker skulle vara lite
0 svar · 906 läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Denna är riktigt bra kombi-korridorsdetektor om man inte vill ha falsklarm. Kanske lite owerkill och för dyr? 692:- på låsshop http://resource.boschsecurity.com/documents/ProSeries_TriTech_De_Data_sheet_svSE_2610899467.pdf Hade du inte behövt korridorslins och du tycker ovanstående är alldeles för dyrt hade jag rekommenderat denna:
1 svar · 865 läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Det har varit uppe för diskussion men inget planerat.
4 svar · 1,8k läst
·
S
Styx: Ja alltså, nu har jag ju aldrig haft det med väktartjänsten. Men - jag får push när larmet går, och vid massa andra systemhändelser. Allt går att justera via Verisures sida, kostar ingenting alls. Det jag vet inte fungerar är kameradelen i rörelsedeckarna, jag får alltså inga bilder motsvarande de som larmoperatören ser när larmet eller brandlarmet går. GSM-funktionen i larmet
2 svar · 7,9k läst
G
Great: Hemskt mycket tack. Det funkade. Har kollat manualen o vi hittade inget om detta där, så de där hade vart bökigt o lösa. Tack tack
4 svar · 3,0k läst
Powermange
Powermange: Har idag en vera lite som jag är lite trött på. Sugen på en HC2 men skulle sakna kopplingen till mitt visonic powermax larm som bara Vera kan. Men nu tänker jag att man kan ju ha flera controllers i samma z-wave nät Som som vet hur det skulle funka med en HC2 som primär och styr allt utom larmet som Vera Lite får ta? MVH
0 svar · 2,5k läst
M
Mats: kabel går ju att skarva vid behov :) Optex är trevliga detektorer. Har en trave som går klockrent.
15 svar · 9,9k läst
·
M
Mats: Neo påstås vara regionkodad. De äldre larmen är det bara det trådlösa som skiljer så det får man köpa på samma sida pölen hela tiden
10 svar · 3,0k läst
R
Rena: Hej, Har avvecklat min gamla EEE-box som jag körde SwitchKing och Tellstick Duo på i samband med husköp. Tänkte istället satsa på en Rasp och RFXTRX-sticka. På denna tänkte jag köra Domoticz. Kom på att det även borde gå att köra Lundix SPC Web Gateway för att göra allt ännu smidigare. Är i första hand ute efter att styra lite fönsterbelysning, utebelysning men även stänga av
0 svar · 1,4k läst
A
Addde: [citat] Vi hoppade över det larmet jag tog upp i tråden. Det falliera på att det inte gick och larma garaget och att ha det som skal som vi ville. Det fanns inga utbyggnads möjligheter med utomhus siren, taggar .m.m Vi har nu ett powermaster 10 är väldigt nöjd med det.
8 svar · 8,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.