C
ControlFreak: Kolla den här tråden på Minhembio.com, där hittar Du nog tillräckligt med både information och inspiration:-) http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=267737
1 svar · 1,1k läst
T
thomasx: Här till sist en Vera Edge Quick setup guide, och du hade väldigt rätt, Da9911 ;) https://zwavecdn.s3.amazonaws.com/manuals/VeraEdge_quickstart-guide.pdf Sedan verkar man kunna hitta en hel del matnyttigt under Support -> Knowledge Base på getvera.com
2 svar · 1,2k läst
B
barfotalasse: F.d polisen Kent Piras rapport https://polisen.se/PageFiles/358205/Vad%20vet%20vi%20om%20bostadsinbrott_Kent%20Pira[1][1].pdf ger ju en del fakta. På en femgradig betygsskala där fem är maximalt avhållande från inbrott så ger "Vetskap om larm" ger 3,8 -medan fönstergaller, gallergrind, vetskap om hund, och mycket människor i området bara ger marginellt högre poäng. Ett rent
30 svar · 18,5k läst
Freddan101
Freddan101: Har bytt ut en Fibaro dimmer v1 mot en Qubino dimmer plus bakom en dubbel väggbrytare där jag vill att knapp nr 2 ska trigga en scen på min Vera som kör UI1.5.672. Till en början med ett enkeltryck men också gärna kunna trigga andra scener med dubbel/trippeltryck. Detta kunde jag lätt åstadkomma med Fibaro men osäker på hur detta enklast löses med en Qubino. För enkelttryck, ska man
0 svar · 860 läst
S
SirMaggot: Jodå, gå in på Veras forum och läs så lär du hitta anledningar till att inte köpa den, men samma gäller för alla controllers. Finns ingen som är perfekt :) Jag har en HC2:a, den funkar bra och "klickar" aldrig, men utvecklingen går pinsamt långsamt och Fibaros betaversioner är riktigt instabila. Min personliga åsikt är, har du råd att köpa såna här roliga leksaker, så har du
3 svar · 1,1k läst
A
aalto: Hc2 (Oops är tydligen inloggad med annat konto på mobilen )
2 svar · 715 läst
D
Da9911: Wohoo! Nu loggar jag till min nas! Önskar verkligen att jag här kunde redogöra hur jag gjort och på så sätt kanske hjälpa någon som är i samma knipa. Men tyvärr vet jag inte vad jag gjorde som fick det att hoppa igång. :rolleyes:
14 svar · 1,8k läst
·
B
Berg Skogen: Jag installerat en zelio plc för styrning av fönster och ytterbelysning. Kör ljusrelä. Tid och tryckknapp. Skulle vilja få fönsterbelysningen att lysa 1 timme innan ytterbelysningen tänder, men får inte till något program som funkar. Skulle ju gå att lösa med ett ljusrelä till. Med hade det gått utan så hade det varit guld. Någon som är vass på plc programmering?
0 svar · 751 läst
K
karlmb: Kanske beror på att du börjat med KNX... Är väl inte direkt känt för att vara lättanvänt.
81 svar · 12,2k läst
·
swecul
swecul: [citat] perfekt! tack! mooot kjell! 😄
8 svar · 1,4k läst
·
GK100
GK100: Du kan väl komma in med lite mer info kring fördelningen och typ på armaturerna så går det lättare att bedöma. Och generellt är isf dessa puckar "värdelösa" om ev glädjesiffror utgående från Ith ger 1.5 kW och de sen inte utdelat på flera klarar totalt mindre än hälften. Låt säga att dina lysrör är försedda med HF-don av modern typ då är det inga problem, annat med
6 svar · 7,5k läst
·
plaggis
plaggis: Rekommenderar denna! Går att köpa för strax över 200:- på ebay. https://www.ipcamtalk.com/showthread.php/1812-Review-TOP-201-Super-Mini-720P-HD-IP-Cam-%28The-Cheapest-IP-Cam-So-Far-!!%29 Edit: Har 2 st själv som funkar kanon!
138 svar · 17,0k läst
·
M
Mainstream: [citat] Som jag förstår det är den ett "riktigt" larm med skydd för åverkan etc. Poängen är att den har en Z-wave-integration så ens övriga enheter kan läsas av larmet. Men jag är inte säker på hur det fungerar, är själv i uppstartsfasen och letar information!
38 svar · 11,9k läst
·
P
patriq83: Läst lite å det låter vettigt att man köper larmet av dom ist för man hyr i massa år som bli en större summa. nån som ha erfarenhet av dessa? eller liknande larm?
0 svar · 799 läst
T
tapaza: Hej Är ni fortfarande nöjda eller strular det fortfarande för er? Jag fattar det som att den kör både 433mhz och 868mhz - stämmer det? Var köpte ni ifrån?
30 svar · 10,5k läst
P
pezlin: Jag noterade på Securitywarehouse att dom har en tjänst där man kan skicka in centralenheten för uppdatering av firmware. Är det någon som har gjort detta? Är ju jäkligt omständligt att skicka den till England. Någon som vet om tex Protexus kan uppdatera en engelsk enhet?
29 svar · 8,0k läst
·
Peter2400
Peter2400: Det räknas som en fjärrkontroll, har du provat att lägga till den på något sätt?
3 svar · 2,2k läst
·
P
pelle242: Hittade en manual för 1575 och det var 04 istället för 21 och det funkade!
2 svar · 4,2k läst
R
DIY_freak: Jag kör med Logger2020 och Tele2 Data on Demand ab (man köper en viss datamängd som aldrig blir för gammal, så för ett par hundra kronor kan man hålla igång åratals). Den loggar temperaturer kontinuerligt till Internet, både temperaturer från värmepumpen och från olika rumsgivare.
2 svar · 2,8k läst
M
mbense: Hej! Jag kör sedan en tid med tellstick net och använder även RemoteStick för att schemalägga händelser osv. Nu skulle jag vilja logga dessa händelser i en fil. Jag håller på att trimma in motorvärmaren, där jag tex skulle vilja logga temperaturen när den startade, dvs starttid, temperatur samt vad som hände, dvs i detta fall motorvärmare på. Pss för stopptiden, men det borde ju
0 svar · 2,0k läst
J
Jonbeee: Anledningen till Tellstick är jag överväger att bygga ut systemet i framtiden, till att även innefatta t ex brytare på lampor etc. Men era synpunkter är noterade och under beaktning som bra alternativ.
8 svar · 5,7k läst
S
Storstadsbo: Det hände inte så mycket mer efter den där "Unboxingen"...? :-)
11 svar · 9,4k läst
R
Rena: [citat] Varför inte välja Siemens SPC? Det finns andra exempelvis DSC, men känns inte alls så modernt som SPC.
8 svar · 3,7k läst
S
Storstadsbo: [citat] Väldigt intressant tråd, och spännande frågeställning tycker jag! (tänker ungefär som du och har i utgångsläget tänkt få rör dragna till det mesta vi kan komma på, när ändå väggarna är avklädda och obyggda. Hellre än att riva och behöva reparera när det väl är snyggt och färdigt.) Kommentera gärna vidare här när du fått in lite priser och jämfört för att
24 svar · 4,7k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Internetsanlutningen alt din/mottagande mottagande mjukvara.
3 svar · 3,4k läst
B
bigdaddy: Ok kikar på det. Är det ngt jag ska satsa på då? Ngn som kan svara angående dessa billigare larm jag nämnt tidigare om de är ngt att ha? Den kritik jag ser är de inte sämre än ngn annan... Men har ff väldigt lite omdömen & råd ang larm, törs inte köpa ngt än. Hoppas ni kan ösa på med lite mer omdömen & vad ni tycker, vore toppen
7 svar · 6,8k läst
K
kva: Det finns dock en risk att du inte kan få sms från det.
2 svar · 3,2k läst
L
lonanders: Jag har påbörjat en doktorsavhandling om smarta hem och kommer framöver lägga ut information på www.behovsbo.se för den som är intresserad
0 svar · 1,4k läst
A
alefel: Hur har du försökt konfigurera larmsändaren? Har du använt DLS? Eller enbart försökt med manöverpanelen? Titta på den här länken, den är för GS2060 men tror det är samma förfarande med den. http://www.larmhem.se/tradbundna-larm-tillbehor/-larmsandare-gprs-modul-gs2060-gprs--62.html
18 svar · 5,3k läst
engs
engs: Vet att jag inte är snabbast direkt såhär nästan 4 månader senare... men det var inget akut, passade på att köpa en Fibaro dimmer 2 på Black Friday-rean. Fungerade fint att dimma de tre 230V LED jag har i armaturen och köra den som stand-alone direkt ur kartongen. Tack för hjälpen!
7 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.