7 948 läst ·
29 svar
8k läst
29 svar
Beställa Powermaster 10 från England "Hjälp"
Utesiren kostar 1450 och brandvarnare 900 kr. Så 10 750 kr jmf med 7500 kr om du ska jämföra paketen åt.sImher447 skrev:
Skiljer 30%. I min värld är det en ganska stor skillnad, men det är väl en smaksak.
(hur fick du det för övrigt till 7500 kr ? Jag fick det du lagt i korgen till 560£ + moms = 672£
Pundet ligger på ca 9.90 om man handlar med Visa. = 6650 kr.)
Redigerat:
Visst är det skillnad men inte så stor som beskrivs ovan, Nedan priser är listpriser från en svensk återförsäljare. Lägg till timmarna som det tar att programmera samt tryggheten att handla från Sverige. Värdet på det beror på hur mycket fritid man har. GSM ingår normalt i de "svenska" paketen. Dessutom får man tillgång till bildverifieringen genom svenska återförsäljare, om det skulle vara intressant i framtiden.miksil skrev:
Magnetkontakt UK= 312 SE=476
Rörelsedetektor UK= 420 SE= 636
Brandvarnare UK =535 SE= 796
Utesiren SE=1276
Redigerat:
Skiljer fortfarande 30%. Tycker jag är mkt.MMMGGG skrev:Visst är det skillnad men inte så stor som beskrivs ovan, Nedan priser är listpriser från en svensk återförsäljare. Lägg till timmarna som det tar att programmera samt tryggheten att handla från Sverige. Värdet på det beror på hur mycket fritid man har. GSM ingår normalt i de "svenska" paketen. Dessutom får man tillgång till bildverifieringen genom svenska återförsäljare, om det skulle vara intressant i framtiden.
Magnetkontakt UK= 312 SE=476
Rörelsedetektor UK= 420 SE= 636
Brandvarnare UK =535 SE= 796
Utesiren SE=1276
Tryggheten förstår jag inte som argument. Varför skulle det vara tryggare att handla från Sverige?
Jag fick en gammal version på mjukvaran till panelen först. Det var precis i skiftet när en ny mjukvara kom ut som jag köpte. Påpekade detta och de skickade en ny panel. Den gamla fick jag behålla.
Kikar jag på KLSAB så ville de ha tillbaka panelen + 1800 kr för att uppgradera.
Senare har jag köpt en tempsensor, visade sig att den inte funkade då jag fick en för en annan region av misstag. Samma sak där, behåll den gamla så skickar vi en ny.
GSM ingår i vissa paket även i UK (bland annat det jag köpte).
Men visst, alla värderar vi saker olika. Jag sparade ca 4000 kr på mitt larm, och för den summan kan jag sitta ett par timmar och knappa (tycker dessutom sånt är rätt skoj).
Vill man det riktigt bekvämt kan ju köra med http://www.g4shemlarm.se/larmpaketKAM.php
Dom kör ju också med Powermaster-10 sen ngn vecka tillbaka.
Jag tittade också på Powermaster i butiker i England och visst var det billigare, runt 25%. Jag valde ändå att köpa ifrån Svensk larmfirma. Jag fick larmet programmerat innan leverans. Hade säkert kunna traggla mig i genom manualerna men det känns tryggare att någon med kunskap gör det. Har också fått bra telefonsupport vid ett par tillfällen.
Men som någon annan skrev så värderar vi saker olika.
Men som någon annan skrev så värderar vi saker olika.
http://www.securitywarehouse.co.uk/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=2714
Jag tänkte beställa denna med ett powermaster 10 från securitywarehouse från england.
Vissa snackar om regions begränsningar.
Vad menas med det?
Funkar denna att skicka sms vid larm i Sverige?
Tacksam för svar.
Jag tänkte beställa denna med ett powermaster 10 från securitywarehouse från england.
Vissa snackar om regions begränsningar.
Vad menas med det?
Funkar denna att skicka sms vid larm i Sverige?
Tacksam för svar.
SMS fungerar. Bilder fungerar inte.Patteras skrev:
Du kan däremot inte köpa centralenheten i England och sedan köpa tillbehören i Sverige (eller tvärtom). Utan allt måste komma från samma region.
Bilderna kan inte skickas direkt till mail, utan de måste gå via en central innan de kan mailas vidare. Numera finns det ju möjlighet att ansluta till internet, och vet inte om du då ändrat så att man kan få bilderna direkt?Cabron skrev:
Lövestads larmcentral ska kunna ta emot bilder numera, och Falck är på gång.
Sen finns http://alarmview.se de tar 125 kr i månaden bara för att ansluta så att du får bilderna till dig i en app.
Rätt dyrt tycker jag, då jag betalar 110 kr i månaden hos Falck (inkl nyckelförvaring etc). Dock utan bilder (i dagsläget).
Falck är för övrigt helt fantastiska att ha att göra med. Ringer inom 1 minut från att larmet har gått. Alltid trevliga och inga sura miner när larmet går för tredje gången på en timme.. (visade sig vara en spindel som flyttat in i en sensor).
Redigerat:
Är det någon skillnad i de funktionerna du nämner mellan ett svenskt och engelskt larm?
Jag hade tänkt använda Falck, åtminstone inledningsvis. Med mitt försäkringsbolag kostar det kring 50:-/månad efter kostnadsreduktionen man får på försäkringspremien med koppling till larmcentral. Falck verkar åtminstone kunna ta emot bilder om man köper larm från Protexus för just nu har de en kampanj där de bjuder på första årets abonnemang. Det känns dock onödigt att betala 40% extra bara för att beställa sakerna från Sverige.
Jag hade tänkt använda Falck, åtminstone inledningsvis. Med mitt försäkringsbolag kostar det kring 50:-/månad efter kostnadsreduktionen man får på försäkringspremien med koppling till larmcentral. Falck verkar åtminstone kunna ta emot bilder om man köper larm från Protexus för just nu har de en kampanj där de bjuder på första årets abonnemang. Det känns dock onödigt att betala 40% extra bara för att beställa sakerna från Sverige.
Nej ingen skillnad, mer än att vissa svenska återförsäljare har en server man kan få ansluta sig mot.
Falck kan inte ta emot bilder från Protexus idag heller. Jag kollade med Falck idag, och det kommer ngn gång under hösten. Borde inte vara ngn skillnad på ett engelsk eller ett svenskt larm då.
En sak som inte finns för de engelska larmen är temperaturlarm. De har inte tagit fram ngn kompatibel sensor för det.
Falck kan inte ta emot bilder från Protexus idag heller. Jag kollade med Falck idag, och det kommer ngn gång under hösten. Borde inte vara ngn skillnad på ett engelsk eller ett svenskt larm då.
En sak som inte finns för de engelska larmen är temperaturlarm. De har inte tagit fram ngn kompatibel sensor för det.
men för att få lite klarhet, går det verkligen inte att få ut bilder ifrån larmet om det inte köps i sverige?
Känns som att det bara är en konfigurationsfråga?
Eller är det så att Protexus har sin egna server (eller vikinglarm, klsab.se)?
Känns som att det bara är en konfigurationsfråga?
Eller är det så att Protexus har sin egna server (eller vikinglarm, klsab.se)?
Jag noterade på Securitywarehouse att dom har en tjänst där man kan skicka in centralenheten för uppdatering av firmware. Är det någon som har gjort detta? Är ju jäkligt omständligt att skicka den till England. Någon som vet om tex Protexus kan uppdatera en engelsk enhet?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Uppgradering Visonic Powermaster 10
Villalarm & Hemautomation -
Powermaster 10 coil whine
Visonic Powermaster 10 - Död!
Billigaste 4G modulen till Powermaster 10
Var ska man handla/beställa ifrån? KLSAB eller PROTEXUS??? (Powermaster 10)
Villalarm & Hemautomation