phl
phl: Kan tipsa om att det ofta går skapligt vettigt prissatta Siemens/Bewator/Vanderbilt-komponenter på engelska Ebay. Just nu kan man exempelvis få fatt i ett komplett Entrosystem med undercentral samt dörrcentraler DC12/DC22 för några tusenlappar. Sök exempelvis på "sipass". Entromjukvaran version 6.0 kan hittas ny hos engelska larmförsäljare för runt 40GBP. Finns även lite nya och
0 svar · 1,5k läst
E
ErikJ: Japp, det fungerar tyvärr inte.
2 svar · 846 läst
1
123abc: Svarar fritt från minnet och därför gäller att mitt minne inte sviker. En porttelefon är lite annorlunda än en övervakningskamera då en övervakningskamera upptar "utan att manövreras på platsen" medan en porttelefon med kamera kräver att den manövreras från platsen med en påringning från portapparaten och är tidsbegränsad till en kort period. En porttelefon kan inte fjärrstyras
7 svar · 3,0k läst
B
breakman: [citat] Det där blev riktigt jobbigt att läsa, ett förslag är att dela upp frågorna/svaren i flera QUOTE block.
9 svar · 2,5k läst
trattalask
trattalask: Är det någon som kör med denna och kan förtälja hur mycket det går att dimma den? Mycket nog att bara ha den som ledljus eller nattlampa? Länk till lampan: https://www.m.nu/rgbw-wireless-lighting-bulb-zipato-p-1589.html
0 svar · 567 läst
S
stjp8729: Vill koppla in Z-Wave alternativt Nexa WMR-3500 direkt bakom vägguttag med separata brunnständningar. Tanken är att använda det ena uttaget till elelementet och kunna styra/sätta på elementen i sommarstugan via Appen, och kunna styra ljuset från det andra (konstant ström) uttaget via en SwiidInter Cord Switch. Frågan är om det finns plats med en brytare typ Z-Wave? Nexa WMR-3500 verkar
0 svar · 1,6k läst
D
DarrenB: Nu hann jag prova. Och JA :o fjädern satt fel... eller egentligen var väl kablarna till S1 och Sx feldragna. Bytte plats på fjädern och ändrade parameter 20 tillbaka till Momentary och nu fungerar det som det ska. Tack!
4 svar · 2,0k läst
leby
leby: testa att att nollställa och börja om de enheter som inte får kontakt, och som Krippa75 säger, var nära! Inom en meter, jag sätter alltid pucken på en installationssladd bredvid controllern när jag lägger till enheter.
5 svar · 1,1k läst
L
lesjostrand: Jag har en D-Link DWR-921 på hyllan och den har WAN-failover så nu åker den fram och får bli back-up på fasta Internet :-) Blir ju som sagt lite dyrt när man ska gå från önskelista till beställning så jag hoppar 3G/IP. Får också ett SIM-kortsunderhåll på den, vilket jag slipper nu (förvisso på D-Linken men den kan fler ha nytta av än bara larmet tex kamerorna). Ang start av
14 svar · 6,1k läst
N
noone70: Jag har en Logger2020 där jag har ett antal givare inkopplade, som i sin tur skriver ner datat till filer på en server i mitt nät. Jag vill få min Vera att accessa dessa och presentera datat. Någon som har gjort något liknade med sin vera?
0 svar · 652 läst
R
Rena: Tack för all input. Med många vinklar blir det svårt med få kameror. Får testa mig fram var som blir bäst för MITT behov.
9 svar · 3,6k läst
·
G
Greta Persson: Hej, Jag har två Viotek kameror kopllade till min Zipabox. De fungerar utmärkt men är det någon som har ett exempel på hur man skapar en regel för att få kameran att spela in enbart om exempelvis larmfunktionen i Zipaboxen blir triggat alternativt på rörelse i rum?
0 svar · 838 läst
n0ir
n0ir: INgen som kör Fibaro HC2 tillsammans med andra DLNA-högtalare än Sonos?
1 svar · 1,2k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Visst är det så, samtidigt finns det fler parametrar som även väger högt och ibland högre än priset. Stabiliteten och användarvänligheten i SPC är outstanding.
3 svar · 2,5k läst
·
E
Earplugged: Råkade beställa en Fibaro HC2 idag då det var en kraftig prissänkning idag (3976:-) så nu är tärningen kastad.... Tänkte testa i liten skala innan jag beslutar om det skall byggas in eller inte.
9 svar · 2,9k läst
N
noone70: Hittade just i den stora z wave tråden att det går att styra mitt larm via RS232 från Vera Edge :)
1 svar · 750 läst
D
DarrenB: Har installerat en Fibaro 2-dimmer till i en fjädrande tryckkontakt och funnit den med Vera men allt beter sig lite konstigt. Jag kan dimma med skjutreglaget i mjukvaran men när jag dimmar till 100% släcks ljuset helt. När jag använder på/av-knappen i mjukvaran blir det en del eftersläpningar och ibland släcks lampan och ibland inte. Till saken hör att Vera lagt till 2 ytterligare
0 svar · 865 läst
·
D
ducc1: 0:45 in i filmen har du ett fint schema där all info för mottagaren framgår..
1 svar · 1,0k läst
L
LaT: Hej, har börjat leka med en Intel Computestick och skulle vilja använda den till att börja med för lite hemövervakning/loggning. Nån som har tips på bra (gratis) Scada program? Nån som har tips på IOT sensorer, alltså temp-sensorer och liknande som helst går via Wifi?
0 svar · 605 läst
S
Stefan1972: Jag tittade i manualen och det är gott om scheman som förklarar funktionen ingående och kan du inte med hjälp av detta och schemat på brytaren få till det så står det nog helt klart att du ska anlita en elektriker.
5 svar · 7,4k läst
·
Lime113
Lime113: Försökte googla utan större framgång men fann följande om frekvens som kanske kan vara en ledtråd. "Also make sure to use devices in of same frequency. Remember, EU devices are not compatible with US nor with RU!" Vet att det är något större svar du efterfrågar men har ögnat igenom motsvarande kompabilitetsguide? http://www.vesternet.com/compatibility/z-wave-compatibility-guide
1 svar · 1,3k läst
K
Knaster: Jag har då heltiden använt enbart appen i telefonen för allt, programmering mm. Nu när det inte funkar så försöker jag gå in på min live sida på nätet. Den sidan har man uppdaterat sedan jag var inne. Nu får jag inte fram mina enheter i inloggat läge. ??
12 svar · 8,5k läst
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Ett larm har batteribackup, och larmar för nätfel. Kan larma när elpatronen startar då patronen kan dra ett relä som larmet är kopplat till, om tempen blir för låg kan du se det med tex en ts300. Vattenlarm kan du googla på. Larmet har programmerbara utgångar du kan använda till scenariot att bryta pumpens matning vid larm på vattendetektorerna, eller om du kör den fristående
1 svar · 1,1k läst
I
Ispep: De hade jag inte tänkt på alls ska kolla lite mer på det, tackar för idéen! // Ispep @ Hemautomationsbloggen - Automatiserar.se
2 svar · 1,8k läst
·
D
DarrenB: Aha men vad bra. Då kan jag använda befintliga Elko-ramar men köra vanliga tryckkontakter istället. Har för mig att vissa av modellerna kan konverteras till fjädrande med en liten fjäder under knappen. Tack!
15 svar · 2,0k läst
B
barfotalasse: Är ju inte alls hemma det minsta på kameror och larm man själv ska övervaka, men hittade detta av en slump. Kanske kan det vara till hjälp. http://issuu.com/news6/docs/_nnnnjj_-_february_2016 s.82--95
22 svar · 4,0k läst
SSSS
SSSS: [citat] BUMP! Skulle gärna höra om erfarenheter kring denna produkt.
1 svar · 1,1k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Jag personligen skulle inte vilja att låset kan styra larmet genom att frånkopplas genom nyckel från utsidan. Även om det skulle vara smidigt. Larm i dörren hade jag använt regel ute dvs dörr låst och då ev med magnetkontakt i serie och lägga den sektionen som in/utpasser. Så när man vrider om nyckeln så åker regel in och så startar inpasser. Utöver det haft möjlighet att
3 svar · 1,3k läst
MathiasS
MathiasS: ...och casta från mobiltelefonen till din TV mha chromecast och appen LiveCast. Då kan du sitta i soffan och kolla bilden medan du skriker instruktioner till din bättre hälft som kryper runt med kameran.
4 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.