3 104 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Telldus Tellstick Znet Lite v2
Har sökt lite men hittar bara ett ställe där denna nämns att den ska släppas.
Nu finns den på div sidor men få har den på hyllan av de vanliga elektronik butikerna.
Blev lite sugen då det vore smidigt att kunna tända lite belysning när man inte är hemma. Har redan lite nexa brytare så detta vore smutt.
En annan sak som denna verkar ha som jag inte sett förut är att den inte kräver internet och för att fungera med schema läggning då allt ligger lokalt. Har jag fattat rätt? Måste man ha konto och lägga upp det på någon server för att programera eller fungerar den helt utan "molnet" om man vill detta?
Har svårt för "Store bror ser dig" då allt ska ligga i "molnet" vill styra själv över vem som har info om mina vanor i detta fall.
Nu finns den på div sidor men få har den på hyllan av de vanliga elektronik butikerna.
Blev lite sugen då det vore smidigt att kunna tända lite belysning när man inte är hemma. Har redan lite nexa brytare så detta vore smutt.
En annan sak som denna verkar ha som jag inte sett förut är att den inte kräver internet och för att fungera med schema läggning då allt ligger lokalt. Har jag fattat rätt? Måste man ha konto och lägga upp det på någon server för att programera eller fungerar den helt utan "molnet" om man vill detta?
Har svårt för "Store bror ser dig" då allt ska ligga i "molnet" vill styra själv över vem som har info om mina vanor i detta fall.
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Netonnet har den i ett större paket tror det var 1600:- ungefär.
V2 har väl ett tillverkningsproblem (dålig kristall) som ger dålig räckvidd på 433 MHz. Finns den inte på hyllan kan det bero på att det pågår någon återkallningskampanj där Telldus reparerar dem, men det är bara en gissning. Har man köpt en med dålig räckvidd får man skicka den själv till Telldus som fixar den.
Det finns ett lokalt API så man kan styra/programmera den själv. Jag har inte provat det själv eftersom jag bestämde mig för att inte skaffa någon just nu utan först ska jag skrämma liv i den Razberry jag redan har. Någon måtta på prylarna får det vara
Det finns ett lokalt API så man kan styra/programmera den själv. Jag har inte provat det själv eftersom jag bestämde mig för att inte skaffa någon just nu utan först ska jag skrämma liv i den Razberry jag redan har. Någon måtta på prylarna får det vara
Är inte med på varför man ska behöva ett konto om allt ligger lokalt iaf. Känns som att man får börja titta på en Raspberry med lösa kontrollers om man inte vill lägga ut hela sitt liv i molnet.
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Står version 2. Får se när den kommer ?
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Har hämtat den nu, det var fel sort, det var TellStick Net v2, så den lämnas tillbaka.
Klicka här för att svara