R
RPM2006: Samma här. Kör Aqara på vind, utomhus och ett gäng inomhus. Inga problem.
6 svar · 1,9k läst
Attitudeswe
Attitudeswe: Nån som provat denna 199kr pryl. Solinstrålning, fuktighet och temperatur. Bonus med APIer och LLVP styrning... https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/inomhusklimat-uppvarmning/tillbehor-till-inomhusklimat-uppvarmning/ambi-climate-mini-smart-ac-och-varmepumpskontroll/223141
11 svar · 2,4k läst
·
Rollon
Rollon: [citat] Tack för alla svar, och ledsen för dålig återkoppling! Annat kom emellan som det ju är med hus ibland. Jag lutar åt att bege lösningen med egen lagring. Som det är där jag bor får vi nog tyvärr inbrott förr eller senare och då är chansen god att tjuven får med sig bevismaterialet på sagda hd. Jag ska reda vidare i vad för appar som finns till de tänkbara kamerorna och
31 svar · 4,6k läst
·
A
Alxxx: Hej Jag har 2 st nest doorbell och har tyvärr inte hittat något sätt att spara historiken på förutom att betala till google.. Hade varit underbart om man hade kunnat spela in till sin lokala NAS istället för att behöva ha en prenumeration hos dem. Någon som kanske har en hack?
1 svar · 718 läst
fhedvall
fhedvall: POC, verkar ju fungera.
6 svar · 1,6k läst
·
B
bygges: Enligt mina fältstudier ser det ut på följande sätt utan internetåtkomst. Detta gäller enheternas egna appar, inte Home Assistant och liknande. Fungerar inte Arlo: Videofeed och annan funktionalitet fungerar ej Eufy: Videofeed fungerar ej Ebeco: Styrning i app fungerar ej (kommer inte in i appen) Samsung produkter via SmartThings: styrning i app fungerar ej (kommer inte in i appen) Shelly:
0 svar · 514 läst
dadid
dadid: Nu fixat. Har 10 lampor namngivna som 1 till 10 i rummet. De presenteras i fel ordning. Kan man ändra sorteringen?
3 svar · 2,0k läst
B
Bengt Gn: Hej Har samma problem som du med två trasiga styrkort till samma typ av central. Fick du någon/några kontakter kring var man kan få tag på ersättningskort.
1 svar · 1,1k läst
useless
useless: Det borde gå att hitta någon annan plats för pucken än just i den där dosan? Inga kopplingsdosor på väg till fläkten?
5 svar · 2,3k läst
·
H
Harald Blåtumme: Vi har några sådana här Deltaco, har elmätare, fjärrstyrning på/av, timernedräkning, schemaläggning. Funkar fint. Styrningen sker via molntjänst så man kan styra pluggen från valfritt internetanslutet ställe i världen. https://www.clasohlson.com/se/Deltaco-Smart-Home-Smart-Plug-med-elmatare/p/36-8481
2 svar · 1,3k läst
B
beerfueled: [citat] Jag skapade ett installatörskonto på riscocloud.com/ic och på den vägen har jag nu lyckats koppla upp larmet. Det kanske är helt enligt förväntan, felmeddelandet jag fick var för att ingen installatör har lagt in mitt larm på riscocloud.
17 svar · 6,6k läst
Hannuse
Hannuse: Känns konstigt att säkra av med 10A på någonting som redan är avsäkrat? Jag kan förstå att den ska avsäkras med 10A, men det gör du ju i gruppcentralen, så skippa glasrörssäkringen. Jag kör själv med Zwave relän till min motorvärmare sedan några år tillbaka, monterade i kapslingar utomhus, och funkar jättebra. Allt är avsäkrat i gruppcentralen. [bild]
83 svar · 19,9k läst
·
J
jonaserik: Det med automat är detsamma som modul, i bland skriver man automat när man inte vet vad motståndaren är för en 🙂🙂 och i bland modul. Så då är du hemma som man kallar det och en bra karl reder sig själv 🙂🙂
5 svar · 1,5k läst
S
sven.h: Hej, Litet märkligt problem. Jag har en mängd olika Shelly enheter. Alla typer av enheter fungerar som de ska, även Shelly Plug S. Förutom att styra just Plug S enheter i en grupp, tända/släcka gruppen ifrån appen, när jag är ansluten till samma wlan/ssid/ip nät med telefon som Plug S enheterna. Det går dock utmärkt om telefon inte är ansluten på det lokala nätverket. Övriga
0 svar · 1,2k läst
O
Olof77: [citat] Ok! Tack för svar!
8 svar · 4,1k läst
·
E
Esmaralda: [citat] Helst inte mer än ca 4000 kr, vill helst installera själv. Min man är elektriker så kanske det är hyfsat enkelt för honom. Har inte ens funderat på att det finns olika funktioner, vad rekommenderar du?
2 svar · 1,2k läst
Attitudeswe
Attitudeswe: Jag har en Raspberry pico WH för 109kr som vrider på ett 49kr servo som styr termostaten i 300L VVB. Hämtar elpriser för SE3 och optimerar sedan när på dygnet den skall värma till vilken temperatur. Tar även hänsyn till utomhus temp, då man sommartid inte har nyttan av de 1.5kWh den läcker per dag (reducerar max temp) Har även legionellaprogram
25 svar · 5,3k läst
·
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Intressant ang external power. Det hade jag inte koll på.
10 svar · 1,6k läst
·
T
Titan123: Behöver tips på övervakning!Har vänner som precis blivit rånade i hemmet så nu skärper vi vår bevakning. Vi vill ha en liten kamera/dörröga vid vår ytterdörr på huset samt en skärm på insidan av huset, dock på övervåningen. Vi vill ha skärmen på övervåningen så vi slipper gå ner och öppna dörren när det ringer på samt öppna för obekanta. Vi vill kunna prata med de
0 svar · 611 läst
E
etompau: De luftströmmar som du beskriver är säkert orsaken till falsklarmen. Du får testa lite olika placeringar. Låter som en bra start att flytta den till kortsidan, längst bort från port och fönster.
1 svar · 768 läst
·
M
Maherjazrawi: [citat] Hej, Underbart! Får la också kika på de alternativet! Stort tack för svar! ☺️
4 svar · 4,5k läst
·
K
karlmb: [citat] Skippa 433 Mhz
52 svar · 15,1k läst
·
T
telemarksystems: [citat] Tackar! Då ryker det gamla ut och in med Adam Neo. Sätter det gamla som komplement på motstående vägg å låter ADAX sköta grundtempen då vi inte är där...
8 svar · 2,7k läst
B
buffyin: [citat] På gamla Arlo produkter får man 7 dagar i bibloteket, men det togs bort med nya och kräver abonnemang (efter aktiverat pröva perioden). https://www.arlo.com/pl_pl/support/faq/88/What-are-the-available-Arlo-subscription-plans-and-how-much-cloud-recording-is-available#:~:text=This provides a flexible and,, and Baby (ABC1000). The following products come with 7-day free rolling cloud
1 svar · 1,6k läst
·
P-plats
P-plats: Jag vann ett paket med Eufy:s här på Byggahus och är riktigt nöjd med dem. Har hänt att de missat någon rörelse någon gång men kan ställa dem känsligare så det bör inte vara några problem. Finns säkert de med bättre kvalité på bilderna men här har man bara en rimlig engångskostnad. Typ dessa är det jag har:
5 svar · 1,7k läst
C
cpalm: [citat] Varför inte installera en för ändamålet avsedd termostat? Låter oerhört tillkrånglat att använda smartahem-lösningar för att lösa detta triviala problem. Är det verkligen nödvändigt att kunna sitta i soffan 50 mil bort och justera reglerintervallet från mobilen?
6 svar · 1,6k läst
E
etompau: Vill du göra en trådlös lösning med Nightmatic och nexa-grejor så kan du mecka ihop Nightmatic med en nexa-sändare WBT-2202. Nightmatic triggar sändaren som skickar till/från-signaler till dina mottagare, då med den önskade nattsparfunktionen. Bygg in grejorna i en plastkapsling och anslut med en stickkontakt.
4 svar · 1,1k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Filmerna spelas in till Home Assistant på Raspberry Pi:n. Lagringren är uppgraderad med den inbyggda migreringen till kombinerad SD och extern USB-disk. Filmerna hamnar naturligtvis på USB-disken. SD-kortet är ”read-only” i den här konfigurationen.
3 svar · 1,6k läst
K
karlmb: [citat] Ja, jag ville vänta med att få in mina Tuya TV02 termostater tills jag slipper använda Tuyas SmartLife-app (Inte Smarthings..) och hoppas det blir så nu när jag går över till HA. Märkligt att Tuya har en särskild app för termostaterna när det samtidigt ser ut att kunna ta in temostater i Silvercrestens app... Jaja,många enheter finns det stöd för i HA iaf...
58 svar · 8,5k läst
D
Dilato: Nexa LML-710 Trådlös Dörrklocka funkar bra hos mig, jag har två mottagare på olika platser så jag hör att det ringer på överallt. Sändaren sitter utomhus utanpå min ytterport.
10 svar · 3,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.