Verktyg & Maskiner
P-plats: påsarna kostar ju endel så snålheten har gjort att jag kör utan...
styrexpert: Någon som vet hur man justerar Black&Deckers 360laser..den ska ju balansera sig själv men det stämmer inte....slår flera cm på 3-4 meter. Jag har inte använt den innan och nu har garantin gått ut...typiskt....
teed: Hej! Nu har DeWalt kommit med 18V lithium ion batteri maskiner http://www.dewalt.com/us/products/tool_detail.asp?productID=18359 Sedan har dom börjat göra mindre maskiner. http://www.dewalt.com/us/products/tool_detail.asp?productID=16336 http://www.dewalt.com//ProductImages/PC_Graphics/PHOTOS/DEWALT/TOOLS/LARGE/7/DC730KA_1.jpg
Haagbard: Det verkar ju totalt gått troll i dessa två kompressorer vi köpte, nu går 3-hästaren så trögt att den knappt går runt :eek: Oljenivån är nära min-strecket, men absolut inte under. Köpte dom i juli och denna har väl bara gått ett par timmar totalt :confused:
styrman1: alla batterier tar slut för eller senare. tidens tand nöter på dem även om de bara ligger och väntar på att nyttjas.
detduvill: @u95hw : Tack ska du ha för picsen. Ser ju helt juste ut, men skiljer sig inte särskilt mycket utseendemässigt från mängden i den prisklassen. Kul att du är nöjd. Ont om Hornbachbutiker där jag bor, så jag behåller nog min Jula/Meec, om inte någon annan här vill höja ett varningens finger...?
OlaF: De heter "momentstav". Vet att Swedol har men de är nog inte så ovanliga (mer än på verkstäder...). Själv kör jag med momentnyckel - känns säkrare på något sätt.
halvproffset: Jag är helfrälst i min AEG kan helt klart rekomendera den till alla
corba33: Låter ju helt sjukt att Makita inte kunde kosta på sig ett nytt modellnamn eller tillägg. Borde ju underlätta deras logistik. Men sånt är livet.....
kristian69: tack för svaret,får se hur dagsformen är imorgon kanske man tar entur till Silvan.........
Pingler: Hej Bror Jag har en PSE 180 i trälåda med några järn om du är intresserad.
scenic46: Som sagt tack för tipset. Jag skall se upp med detta framöver. Avslutar ämnet - så over and out Björn E.
Rund_skruvad: http://www.tradera.com/LENOX_tigersagsblad_Bi_Metal_5_pack_Blad_till_tigersag-auktion-51465716 Det är inte jag som säljer, utan ett rent tips bara.
sandhall: Kör du med hålsåg blir påfrestningen ganska stor, så jag tror inte riktigt på de billigaste produkterna. Köpte själv en billig på Hornbach för samma syfte men den höll inte ens ett hål med 70 mm hålsåg. Hade en skruvdragare som gick ner mellan balkarna så jag löste det på det sättet (har dock 40 cc). Classe säljer ju denna. http://www.milescraft.com/drill/1300.html Kanske kan
Mr Handyman: Kollade på länken, och det finns några skillnader mot de GTS 10 jag sett i verkligheten, men det är mer småsaker som dekalplaceringar och liknande. Kanske att klingskyddet ser lite annorlunda ut, men det är svårt att säga. Kanten på sågbordet verkar svart på bilden, men det är aluminiumfärgat på de jag sett tidigare. Motorn är ju 1800W på GTS 10 också. Det som gör mig fundersam
rascalsrule: Tack båda två, båda tipsen har lett mig vidare, tror nog jag börjar med phl's tips först, låter ju guld om man kan få tag på ett billigt, då slipper man ju "vara rädd om det" ;) tack så mycket
obo: Hej! En sådan här skulle nog funka. http://cgi.ebay.de/Ytongsaege-Alligator-Steinsaege-Fuchsschwanz-von-Elu_W0QQitemZ160175087950QQihZ006QQcategoryZ30512QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Hälsn, Erik E
Mats Bengtsson: [citat] Vet inget om Rolley, har själv en 2.5 HK Hercules, men baserat på den kan jag säga: 1. Till dyckertpistol duger vad som helst., bara du kan reglera uttrycket mellan 3-4 bar. Den viktigaste frågan skulle jag säga så här i efterhand är kommer du att börja vilja använda apparater som drar kontinuerligt tryck? (till exempel färgspruta, slipmaskin, luftblås, ...) I så fall blir
Fein: [citat] Jo, de väcker ju ett enormt ha begär. Vet inte om det var mitt inlägg du kommenterade men jag har ingen automat på min dragare utan det är en gammal gipsdragare med djupanslag bara. Vad jag menade var att varvtalet är så j..la högt så jag tycker bättre om min standard dragare.
Froddan: Jag kan hålla med om det där med utseendet, så jag kör skruv på panelen som jag döljer under spikad locklist. Håller på och monterar för fullt, funkar bra med skruvautomaten. Men skruven från Essve var dyr och så kärvar Essve-banden något vid matningen precis som jag läst om här på forumet, vilket resulterar i långsam tillbakagång av tryckdelen. K-RAUTAs billiga som ska vara
Logiman: Jeg har også den Black & Decker XT bandslip. Kan anbefales! Koster ikke allverdens. En semiproff maskin. Følger med koffert og stativ. REKOMANDERAS!
Bergabo: Fick två kartonger i tisdags. Skickades 22/10 och kom fram 30/10. Pappren sa att Posten kommer att fakturera moms och tull (industriprodukter). Allt ser OK ut. Spikpistolen (DW D51844) är renoverad, ser ungefär som jag köpt en ny och använt den en gång. Har inte prova den ännu. Vinkelslipen (DW) har Ni-Mh batterier. Frakten blev rätt dyr, stora och tunga produkter. Produkter $423, frakt
JPM: Håller med Jonas, Festoolen är mycket prisvärd. Den låter inte som den skulle lämna jorden om du inte belastar den hårt. Maken till tyst maskin finns inte..
JonasHolm: Kan rekomendera Sernbrandt i Stuvsta om du bor i Stockholmstrakten. Om det inte är akut så brukar de ha så kallade demodagar lite då och då när de har bra rabatter (brukar vara 15% på maskiner och 20% på tillbehör) på det mesta. /Jonas
Kemi: Slipmusen är hemsk att jobba med ! Händerna vibrerar sönder totalt, ogillar den, iaf min B&D. Multimastern är myyycket bättre. Faktiskt väldigt bra avverkning, bättre än jag hade förväntat mig. Ska man slipa mycket så är det excenter som gäller, jag vansinnes slipade alla väggar förra året på hela bottenvåningen med min DW 150mm excenter, hade spånskivor ytterst och ville få
matte2k: Med hölster man kan sätta i bältet eller på byxorna.. Letat och letat men vart hittar jag det?
Anonymiserad 23608: Mafell, Hilti och Makita har också sänksågar. Makitan är nog lite billigare, men jag tror inte att någon av dem har så mycket tillbehör som Festool.