U
Jag skall köpa en bordcirkelsåg men hade inte tänkt att lägga allt för mycket pengar på den. Jag har kollat lite på http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21629451 och undrar om det är någon som har erfarenhet av denna. Verkar även vara möjligt att montera en handöverfräs på den , det hade ju varit riktigt nice. Har sett att det finns många trådar om billiga bordcirkelsågar, men hittar inget om denna.

U
Inte mycket respons men kan meddela att det blev en såg på Hornbach för 1190, en einhell. Ett helvete att skruva ihop stativet men sågen är riktigt prisvärd. Om man inte vill lägga så mycket pengar så kan jag verkligen rekomendera denna såg. Maskinen känns riktigt solid och ger bra och precisa snitt.

Intressant! Kan du inte bifoga en bild, så man kan få sig ett
hum om hur den kan vara.
- Har en ouppackad Jula (Meec) bordscirkelsåg för 1295:-, kanske
får den gå tillbaka om ditt köp är bättre...?

• 244021_c.jpg
Jag har testat CO-sågen och den var bedrövlig. Ljudnivån vid tomgång var outhärdlig och vibrationerna gjorde att man knappt kunde hålla kvar trästycket mot bord/anhåll. Förmodligen något fabrikationsfel men jag skulle inte chansa. Fast å andra sidan är ju CO generösa med byten. Så om den skulle vara likadan som den jag testade så får du nog byta den eller få stålarna tillbaka.

U
Här har jag tagit lite bilder på sågen.

Jag e fortfarande nöjd även om jag funderar på att sätta i en ny klinga som ger ett finare snitt, men man kan ju inte få allt för den lilla pengen.

Någon som har ett bra tips på vilken klinga man skall ha för att få ett bra snitt för en rimlig slant?

• DSC00072 (kopia).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00074 (kopia).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för storlek på klingan till den? Om den är 255mm kan du sätta i en klinga till den här:

http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=34134
Har handcirkeln i samma serie, den ger ett väldigt fint snitt, ser nästan ut som det är hyvlat. Går dessutom att såga nästan allt med den. Vet ej vad den kostar dock, 185mm handklingan kostade ca 350:- har jag för mig.

@u95hw :

Tack ska du ha för picsen. Ser ju helt juste ut, men skiljer
sig inte särskilt mycket utseendemässigt från mängden
i den prisklassen. Kul att du är nöjd. Ont om Hornbachbutiker
där jag bor, så jag behåller nog min Jula/Meec, om inte någon
annan här vill höja ett varningens finger...?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.