funderar på en rolley kompressor men vet inte så mycket om dom , någon som vet om det är bra märke eller skit märke ?

har tänkt den lilla 1 hp till dyckert pistol
 
Fredrik.engdahl skrev:
funderar på en rolley kompressor men vet inte så mycket om dom , någon som vet om det är bra märke eller skit märke ?

har tänkt den lilla 1 hp till dyckert pistol
Vet inget om Rolley, har själv en 2.5 HK Hercules, men baserat på den kan jag säga:

1. Till dyckertpistol duger vad som helst., bara du kan reglera uttrycket mellan 3-4 bar.

Den viktigaste frågan skulle jag säga så här i efterhand är kommer du att börja vilja använda apparater som drar kontinuerligt tryck? (till exempel färgspruta, slipmaskin, luftblås, ...) I så fall blir frågan snabbt hur mycket tryck maskinen kan leverera kontinuerligt. Min relativt stora Hercules klarar bara 4 Bar kontinuerligt tryck, 135 liter/minut, vilket visar sig för lite för ungefär allting utom dyckertpistol. Jag skulle idag ha siktat in mig på något som klarar kontinuerligt tryck på 6 bar, 185 liter per minut.

Så först och främst, bestäm dig för att det är skjuta spik och klammer du skall, annars kommer nästa sak du köper att kräva en större kompressor.

--- Mats ---
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.