josa100 skrev:
Så beställer man en kärnkraftverk utanför EU så får man pröjsa 0,34 miljarder i tull.quote]

Vilken jäkla tur att de köpte det inom EU då.
 
Nu har jag beställt från www.toolsplus.com

Får se om jag blir positivt överraskad eller om mina värsta farhågor besannas !

Nån gång ska ju vara den första för allt, nu har jag iaf provat ! :)
 
Orderbekräftelsen kom idag, inga problem, till och med billigare än vad jag själv hade räknat ut !

Verkar lovande :)
 
Även jag måste säga att www.toolsplus.com är ett super företag.
Dom sköter sig hur bra som helst, och är man över till usa så levererar dom direkt till hotellet där man bor
eller till någon man känner.
 
Jag beställde lite grejer från toolking. Efter någon dag fick jag mail att de saknades i lager och jag fick då byta till andra grejer eller få pengarna tillbaka. Jag bytte till andra grejer som kostade 17 dollar mer (de kunde debitera för det i efterhand så att säga). Kollade på DHL-sida och såg att paketet ligger på Arlanda så även toolking verkar funka!
 
Hur betalade ni vid köp från www.toolsplus.com?

På sidan så står det:

"Approved payments for international orders are wire transfer, or check (may delay order). The need for your credit card during checkout is for deposit only and will not be charged."

Jag som gärna betalar med kort...
 
Jag betalade med VISA ?!

Inga problem.
 
Samma här, med VISA.
 
Idag anlände det en mängd Makita verktyg från toolking, vi var 4 kompisar som gick ihop och beställde.

Personligen köpte jag en Makita BDF452HW och en Makita BHP451.
BDF452HW måste vara bland det mest ultimata i skruvdragarväg man kan köpa idag (säljs dock inte i sverige tror jag).
Väger bara 1.59Kg men klarar att dra 51Nm.
Levereras iof bara med 2st 1,5Ah Li-Ion batterier, men dessa laddas på 15 min.
Skulle jag behöva mer ström så kan jag alltid använda 3.0Ah batterierna jag fick med BHP451:an.

BHP 451 är ett monster med sina 63Nm och slagborrfunktion, men väger iof 2.22Kg med 3.0 batteri.

Totalt för dessa två dragare, 4 medföljande batterier, 2 snabbladdare, frakt, moms och tull betalade jag 3836kr.
Sen tillkomer en 300w näradapter för 345kr oxå för att kunna använda laddarna i 220v uttag.

Ser fram mot att få börja använda dessa maskiner.
 
Gabbe1 skrev:
Sen tillkomer en 300w näradapter för 345kr oxå för att kunna använda laddarna i 220v uttag.

Var hittar du adaptern för 345:-?
Den billigaste jag sett är den på Kjell & Co för 399:-
 
Raketforskaren skrev:
295:- på Hobbex.

[länk]
Strålande! Man tackar och bugar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.