Godkväll!

Funderar på hur många som använder sin påse i idustridammsugaren och isåfall när.

Köpte mig en billig och tyckte att påsen fylldes meddesamma. Vet inte om den pajjade för att jag jämt körde utan påse för de va ett värdelöst filter. Har nu köpt en Nilfisk och dom sa att det gick lika bra att köra utan påse.
Men är det när man suger nåt speciellt man ska ha påse? Det mesta den används till är sota pannan med en "Grovis" först. Dammsuga, källare och bil. Koppla den på vissa elverktyg

Jag har iofs en kärscher men kör utan påse för det mesta.

Jag använder påsen, utan den är filtret fullt på nolltid. Har en Alto 360 som har enkel rengöring av filtret, trots detta använder jag påse.

Jag upplever att man fyller påsen på nolltid. Kanske inte när man sota pannan. Kör man fint så kanske de är påsen som gäller men är det lite grövre utan påse

Sågspån och allmänt användande i "snickarbon" så är det påse som gäller och så även när det förekommer gipsdamm. Däremot vid användande utomhus, byggnation (exkluderat gipsdamm), mm, då åker påsen bort. Har en gammal Kärcher "tunnmodellen" och det fungerar bra, den har 60mm som standardanslutning. För spån från hyvel, fräs, mm, har jag en spånsug med 125mm så det kanske inte blir en rättvis jämförelse.

BadSync skrev:
Jag använder påsen, utan den är filtret fullt på nolltid. Har en Alto 360 som har enkel rengöring av filtret, trots detta använder jag påse.
Jag upplever samma fenomen med min Kärcher TE2701. Suger mest upp sågspån och gipsdamm. Förvisso är det relativt enkelt att ta ut och skaka på filtret, men det får man göra utomhus för det är ju i filtret all smutsen sitter känns det som.

påsarna kostar ju endel så snålheten har gjort att jag kör utan...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.