Tjenixen,
funderar på att köpa en bandslip och tänkte höra efter om någon har rekomendationer om märken och modeller samt annat som man bör tänka på. Jag tänker mig bättre amatör- eller billigare proffsmaskiner, typ Makita 9403 eller 9911, Bosch gbs 100. Vet dock inte om det ska vara 75 eller 100 mm.

Vet inte hur billig den är men Hitachis är outslitlig och underbar att jobba med. Körde en hel del med en sådan ett tag och kvaliten på den verkar vara lika hög som på deras elhyvel som jag har själv. Grym kvalitet och maskiner som tål det mesta.
Elu hade tydligen också bra bandslipar och eftersom DW nästan är Elu så ta en titt på dem med.

Mitt val hade blivit en Hitachi (om de har en modell utan adidasränder) eller en begagnad Elu.

/Kent

snickarboden skrev:
Vet inte hur billig den är men Hitachis är outslitlig och underbar att jobba med. Körde en hel del med en sådan ett tag och kvaliten på den verkar vara lika hög som på deras elhyvel som jag har själv. Grym kvalitet och maskiner som tål det mesta.
Elu hade tydligen också bra bandslipar och eftersom DW nästan är Elu så ta en titt på dem med.

Mitt val hade blivit en Hitachi (om de har en modell utan adidasränder) eller en begagnad Elu.

/Kent
Köpte en Black and Decker XT. Mycket positiv, ingen proffsmaskin kan jag gissa, men start, kommer åt väldigt bra framtill, bred och behaglig, samt kommer med fäste för att fästa den upp och ner.

--- Mats ---

Jeg har også den Black & Decker XT bandslip. Kan anbefales! Koster ikke allverdens. En semiproff maskin.

Følger med koffert og stativ.

REKOMANDERAS!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.