Köpte en Bosch GSM 8 + Bosh sågbord för ett tag sedan när K-Rauta hade kampanjpris på dem. Hade funderat på den gröna Boschen och att köpa den längre fram mot sommaren men priset var bra och jag kände mig snäll mot mig själv.
Har stått och väntat på att komma upp ur lådorna och ikväll var det dags. Tänkte bygga lite bänkar och bord under morgondagen att parkera midsommargästerna på. Ett lite "lagom"sartprojekt för att känna lite på de nya grejerna.

Nåväl!
Till stativet kommer 2 "skenor" som ska skruvas fast under sågen. Skenorna spänner man sedan fast sågen med i sågbordet.
Blev lite fundersam över montaget av skenorna.
I framkant finns 4 hål märkta A, B, C och D och i bakkant är det ett metallbleck man kan skjuta fram och tillbaka samt vinkla för infästningen.
I bruksen står vilket hål man ska välja i framkant och hur metallblecket ska vara ställt i bakkant.
Om jag sätter fast dem som det står i bruksen, så sitter inte skenorna rakt ( vinkelrätt mot sågbordet). De är vinklade snett utåt, bakåt, eller hur man ska säga.
Om jag däremot vinklar blecket tvärtom mot hur det visas på bilden, så kommer skenorna rakt.

Så här kommer frågan:
Fel i bruksen eller fel i huvet?
Ska de sitta snett och vad är vitsen med det?

Jag hade samma funderingar. Det är nog fel i bruxen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.