Köpte en B&D LZR4 360, alltså en runt omstrålande laser, eftersom jag har massa tak och golv som ska riktas men den spökar för mig.

Första batteriet drog ur på ca 1 timme, det andra på 30min och det sista jag provade med ca 1,5tim.
Kan den verkligen dra så mycket ström så man måste byta batteri så ofta? Batteriet är ett vanligt 9v.

Jag har andra lasrar som inte alls drar batteri på samma sätt... visserligen använder jag inte dom lika länge varje gång men ändå. Nån som har en sådan laser som vet hur lång tid batteriet ska räcka?

När behöver man ha en laser för inredning igång under så lång tid?

Nåja, kolla med återförsljaren. Det lilla jag testat BD så drar de inte så mycket ström dvs inga batterier byttes under ett halvår..

/Kent

Min korslaser tuggar också batterier i vild takt, såpass att jag anstränger mig för att slå av den så fort jag mätt klart och såpass att jag gått å köpt ett litet nätagg med variabel utspänning som jag tänkte koppla in istället för batterier (löda fast på blecken som ska ligga an mot batterierna).

Min krysslaser är visserligen ingen B&D, utan en Laserliner ACL4. Principen bör ändå vara densamma. Min går på 4 st R6-celler och jag använder inte lasern yrkesmässigt, men ändå ganska mycket. Ofta står den igång någon timme när jag använder den. Jag brukar behöva byta batterier efter något år eller så.

snickarboden skrev:
När behöver man ha en laser för inredning igång under så lång tid?

Nåja, kolla med återförsljaren. Det lilla jag testat BD så drar de inte så mycket ström dvs inga batterier byttes under ett halvår..

/Kent

Jag använder lasern för att sänka tak. Därför står den på rätt långa stunder. Men jag tycker att 1-2 tim per batteri är dåligt, blir till o skaffa laddningsbara om det ska fortsätta såhär.

Lasern är inköpt på bauhaus så jag antar att dom har inte så stor koll på produkten men jag ska ringa dom imorgon. Ska oxå se om jag kan få tag på nån på B&D o fråga.

Ingen som har erfarenhet på produkten i fråga, som vet nått om batteritiden?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.