Hej!
någon som vet var man kan få tag till reservdelar till en Bosch cirkelsåg. (PKS54).
Det är själva "avtryckaren" som lagt av eller rättare sagt glappar. Ingen värstiignsåg, men det känns dumt att skrota bara för att ett litet reglage gett upp.

/Fummel

Bor du i närheten av Göteborg kan jag rekommendera Halex maskinservice 031-199545.
Trevlig och snabb service av Pierre.

//Peter

Bosch brukar ha reservdelar även till äldre maskiner. Vet inte var du befinner dig, men ring deras s.k. hotline på 08-750 18 20, så bör de kunna hjälpa dig.

Jag fick tipset Småmaskinservice eller liknande. Kan rekomenderas, trevligt och kunnigt bemötande...

Om du vill beställa på nätet finns delar här. Nu kanske priset blir orimligt högt med frakt å sånt.

Borde gå med din vanliga järnaffär. Har en 20 år gammal grön bandslip som drivremmen gick av på. Gick till min järnaffär (Carlssons i Växjö) och de tog hem en på några dagar. Kostade 80 kr om jag inte minns fel. Borde vara samma service för en cirkelsåg.

Mvh

Ulf

Tack för alla svar. froven-näe tyvärr är det en dagsresa för att komma till Göteborg.
Jag börjar som UlfY föreslår - med lokala Järnia affären.

/Fummel

Alla som säljer Bosch kan ta hem reservdelar.
Tänk på att skriva upp modellnummer och art.nr för att få rätt delar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.