En butik i stan säljer just nu ett demo-ex av B&D autonivellerande krysslaser LZR6TP (med stativ) för 700 spänn. En massa tankar dyker upp.

Hur känslig är nivellering och laser-elektronik, med tanke på vad ett demo-ex kan tänkas ha utsatts för?
Bra pris, eller bättre att satsa på en fabriksny av billigare märke på Bauhaus/COOP? (Vad kostar de?)
Har jag användning för en krysslaser när jag skall bygga hus + garage + altan...? (Kommer väl mest regla och gipsa själv)

Tankar, någon...?

hmmm köpte samma krysslaser för cirka halvår sen, för 450 spänn (de reade ut för halva priset på COOP) den har varit OVÄRDELIG jag dubbelkollar alltid alla kritiska moment med ett vanligt pass och det har alltid stämt på öret . med tanke på att en ny kostar ca 800 på Bauhaus (samma märke/modell) så hade jag nog övervägt att köpa en ny (garantier etc). Nivelleringsfunktionen är inte mer avancerad än att lasern hänger i en pivotpunkt, dvs alltid lodrätt så länge den inte slår emot kanten på laserhuset(men då får du en visuell indikation på själva laserstrecket(det blir streckat) så den tror jag inte kan skadas...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.