mattiasp
mattiasp: Jo, egentligen. Jag låser den så faller den snart i glömska.
2 svar · 1,1k läst
·
snickarboden
snickarboden: Någon som har kännedom om var i skåne, helst kring Helsingborg man skulle kunna hyra detta för en dag eller några utspridda dagar under hösten. Behöver nämligen laga lite rost på bilen. Skulle det råka stå en bra MIG så hyr jag gärna den med, annars så tar jag med svets och alla verktyg så det är enbart liften/smörjgropen jag behöver tillgång till. /Kent
0 svar · 4,3k läst
M
Matix: En del har skaffat Makitas batteridrivna sticksåg (LXT 18V 3A). Undrar hur denna står sig jämfört med tex Bosch blåa? Själv har jag inte haft bättre sticksåg än denna Makita och inte provat tillräckligt många bra sticksågar. Logiska säger väl att Bosch 135 bör orka mer men hur är det annars? Erfarenheter? /Mattias
33 svar · 7,9k läst
M
mrfrenzy: Jotack nog finns det lokala variationer... I Jönköping ville dom ha 2500 för en GST135CE. Påpekade att det var lite dyrt "men vi har faktiskt sänkt den 600 redan och det går inte göra mer"...
59 svar · 7,5k läst
W
Watchmen: Ska ni inte tiga, köra i alu så funkar en billig kopia på speedglas.. Annars köp en riktig
5 svar · 1,5k läst
Z
Zero: Har ju inte provat men kedjehastigheten är inte så hög och sedan har de ofta ett skydd vid spetsen så man inte kan använda spetsen på svärdet vid kapning.
12 svar · 4,0k läst
L
Lars S: Tack för tipset Bastefallarn. Visste inte att det fanns en tillräckligt lång men ser att det finns en på 3,8 m. Den blir det.
7 svar · 5,4k läst
Rund_skruvad
Rund_skruvad: [citat] :D Så sant!
4 svar · 1,1k läst
S
skogstomten: Har gamla GSR och den har skryvat allt från många 120-140x6mm och en altan på närmare 35kvm. Allt utan att krokna.
17 svar · 5,5k läst
R
Reppo: [citat] Har också hört att sticksågen är en bosch på insidan.. var inte helt säker så jag suddade ut det efter jag skrivit det. dom 3 jag skrivit innan är iaf andra fabrikat med högre priser :)
7 svar · 5,3k läst
bax
bax: Ring Stepkit i Hammerdal. www.stepkit.com
8 svar · 3,5k läst
B
Bumler: ¨å provar jag där! Tack för snabbt svar!
2 svar · 1,4k läst
pipewelder
pipewelder: Är det någon som har erfarenheter av Lavor Paraná/Missouri? Verkar vara en schysst maskin. http://www.drift-underhall.se/#showProduct.php?id=141
0 svar · 3,4k läst
A
Ander_s: Tack, fjädern heter 209 får man reda på men inte hur den ska sitta... Den hade redan försvunnit därför vet jag inte hur den ska sitta.
2 svar · 3,0k läst
snickarfrasse
snickarfrasse: Old news. Varit bland mina b okmärken länge. Hittade länken på http://www.sawmillcreek.org/index.php De har även en separat kategori för workshops som är läsvärd.
1 svar · 3,1k läst
V
Videoten: Som jag ser det så är väl fördelen att classe har 2års garanti medans Jula endast kör med 1år (i alla fall när det gällde bosch handöverfräs). Och för mig väger det in en hel del i jämförandet mellan dessa två affärer
16 svar · 6,0k läst
L
Lobo69: Fjuttdragaren har jag mer för att den är oerhört praktisk att ha i fickan. Sen tycker jag om att skruva med den också framförallt småskruv. Känns som att det funkar bättre då en större maskin kan kännas mer våldsam. Jag använder ju ytterst sällan någon momentinställning när jag skruvar. Kan ju vara en anledning till varför jag har så många olika maskiner.
18 svar · 5,0k läst
Martin_L
Martin_L: Hej! Undrar om någon vet var man kan köpa ett tillbehör till batteriskruvragaren som man sätter i chucken för montering av gipsskivor. Alltså samma funktion som gipsskruvdragaren. Jag undrar även om någon vet om denna makapär fungerar bra. Tacksam för svar.
0 svar · 1,3k läst
M
mdredfox8: Har tänkt att köpa en elgräsklippare från Black & Decker: Dom har två olika en med 34 cm och en med 38 cm klippbredd. Är det någon som har någon av dessa två elgräsklippare?
0 svar · 1,4k läst
tompas11
tompas11: Varför skulle en sådan ombyggnad inte godkännas av bilprovningen? Vet flera som byggt om gamla husvagnschassin till båtransport och fått dem godkända. Kontakta närmaste bilprovningsstation och be att få tala med stationschefen. Berätta om dina planer så får du veta vad som gäller.
3 svar · 2,3k läst
hkkv
hkkv: [citat] Om jag vänder på frågan, vad kan jag förvänta för pris om jag säljer min 10 sd med stativ som är ca 1 år gammal
1 svar · 940 läst
B
Bumler: Oj! Pinsamt men jag förutsatte att Bosch inte släppt sprängskisserna fria... Hittade dem här också: http://www.mtmc.co.uk/product.asp?numPageStartPosition=1&strPageHistory=&strKeywords=&strSearchCriteria=&PT_ID=12727092&P_ID=29396 Verkar vara samma men med lite sämre funktionalitet. Tack för hjälpen!
2 svar · 3,1k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: ring Lars Eriksson: 0761192345 han gör service på senco pistoler
16 svar · 3,8k läst
L
Lobo69: Skulle gärna vilja veta om någon känner till några bra verktygmässor i södra Tyskland. Vet att det finns men hade varit bra med tips om några bra. Anledningen är att min bästa vän bor i sydvästra Tyskland. Kunde slå två flugor i en smäll och samtidigt hälsa på han. Har varit på mässa i Tyskland. Handlade om solskydd. Jag kan rekommendera att testa en mässa i Tyskland. Ofta
3 svar · 3,2k läst
mattiasp
mattiasp: Jag har bevakat den här tråden noga, eftersom jag har misstänkt att någon snart skall komma med manliga "verktyg" som man har mellan benen. Nu dök det upp en sådan referens. Visserligen lindrig, men nu fick jag en anledning att låsa den här, enligt min mening, idiotiska tråden. Jag kan inte se hur det skulle finnas "manliga" och "kvinnliga" verktyg. Det kan finnas häftiga verktyg som
36 svar · 8,7k läst
·
phl
phl: --bygga_bo: Du kan ju alltid börja här: http://www.shumatech.com/support/chinese_scales.htm http://www.yadro.de/dro/download.html Signalen är dock rätt risig, man får sampla många gånger. Dessutom rekommenderas det att plocka den via komparatorer. Får se om jag själv kommer använda skalor eller helt enkelt sätter en rotationsgivare på en av de gängade pelarna. Nackdelen med det är
16 svar · 5,0k läst
C
Canuto: Hade tänkt att slippa demontering. Är väl ganska omständigt misstänker jag. Det lär finnas ett elektroniskt tändsystem som man kan montera dit i stället. Då behövs inte brytarna om jag har förstått rätt. Någon som vet var man ev. kan köpa ett sådant system?
22 svar · 42,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.