M
Mikael_Swe: Har beställt för 203kr från Ädelharts.
36 svar · 55,3k läst
·
Z
zombi: Hej. Som rubriken lyder så tips efterlyses on sådan plastmatta.Midbec har sådant mönster med den tapeten är inte av plastmatta utan vanlig tapet men som tål lite vatten. Mvh
0 svar · 2,3k läst
K
kallun: Stort tack för svar! Skönt att slippa leta efter dessa värmepumpmaskiner :) Ska kolla upp de modeller ni rekat. Fler tips på specifika bra maskiner uppskattas! /K
5 svar · 3,9k läst
smiler
smiler: Kika på bla Höganäs FB3 tätslamma... Tätskikt för golv och väggytor med risk för inträngande fukt.
15 svar · 10,0k läst
Stefan N
Stefan N: Denna borde vara ok. http://www.johnwall.se/sv/artiklar/utdragbar-torkstallning.html
1 svar · 2,4k läst
·
F
-=fullmoon=-: Riv bort mattan.
3 svar · 2,2k läst
C
c_olsson: Problemet är att man gjorde lite olika vid olika tidsepoker. 7 cm frigolit tyder på att det kan vara en ganska gammal grund. I vårt hus är rören lagda i betongen dvs ovanför frigoliten som bara är 2 tum tjock vilket var den tjocklek som användes på 50-talet. (cellplast förekommer i grunder från efter andra världskriget, men det är först när de börjar tillverkas i Sverige på
3 svar · 3,8k läst
·
A
anteskoog: Hejsan går sista året på teknikprogrammet i Skellefteå med inriktningen Design och produktutveckling. Vi tyckte att detta skulle vara ett rimligt ställe att samla lite svar till vår undersökning! Om du är användare av tvättmaskin och torktumlare så får du väldigt gärna ta en minut och svara på detta:
0 svar · 3,5k läst
F
Anonymiserad 137805: Mitt bygge har inte bättre spån än Ikea -Hur vet du det? Jag har dragit avloppet till det närliggande tvättstället med anslutning under vattenlåset. Slipper därmed eventuell ånga ur avloppet. -??? - detta får du utveckla Kanske en lite större glipa ovan tvättmaskinen för ventilation? Så länge du håller fuktig borta från skåpet tror jag att det fungerar bra. -Hur håller man fukt
4 svar · 11,3k läst
·
O
Odjuret: Då hade du tur, med lecakulorna... min erfarenhet är att de lätt flyter upp till ytan, men det kan förstås bero på att jag använde flytspackel... Men ett tips är annars att blanda lecakulor och flytspackel....
19 svar · 8,4k läst
·
J
Anonymiserad 137805: Du ser nog inget på kortet utan man får mest lyssna för att kunna verifiera detta Jag skulle nog tro att det betingar ett pris runt 1.700.-
7 svar · 6,9k läst
B
bravia: [citat] Låter ju inte så bra det heller. Får kanske satsa på två sådana här istället: http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tillbehor-ovriga-vitvaror/O352135/forhojningssockel samt att måla våtrumsmattan grå (om det går). Såg i en tråd att någon annan målat om sin våtrumsmatta med stod inget om ålder där. Tror ni att det går att måla om en våtrumsmatta som är från
7 svar · 3,4k läst
·
Peter2400
Peter2400: Pax kanske inte skadar, men jag föredrar Fresh intellivent!
13 svar · 19,1k läst
·
N
Nerre: På de flesta plagg är väl tyget så pass luft- och fuktgenomsläppligt att det knappast spelar nån större roll om man hänger över dubbla linor eller inte? Visst, det torkar säkerligen lite fortare med dubbla linor, men det gör det oavsett om man har avfuktare eller inte. Och det torkar fortare med avfuktare oavsett om man har dubbla linor eller inte.
8 svar · 6,7k läst
P
Pherra: Mät till en skiva osb eller dylikt och dra mellan reglarna.
4 svar · 3,1k läst
R
roffer: Jag har blivit erbjuden att få pengar av försäkringsbolaget för att laga fuktskadan själv, vet ej om det är en bra idé, men tror i min enfald att man kan göra lite själv och spara en slant. Enligt fuktmätningen så är det fuktigast i ett hörn och runt en golvbrunn som måste bilas bort, det måste bytas en del av gipskivor och reglar, se bild på yttervägg, om man river bort
0 svar · 3,8k läst
·
G
gaia: kanske inte så lämpligt att placera tork och tvättmaskin som alstrar värmen vid en frys som jobbar för att bli av med värme? Jag skulle separera dom. Annars är det ok planering,tycker jag gaia
2 svar · 7,5k läst
·
yxet
yxet: Jag misstänkte det😩men tack för hjälpen då kan jag sluta fundera på den lösningen.
2 svar · 2,8k läst
P
Putt: [citat] Electroluxaren hade rätt! Nu strular maskinen rejält och det är beslutat att köpa in en ny. Tänkte satsa på en Asko WMC64V som kostar 26000 inkl lev, installation och bortforsling av gamla maskinen. Mr Electro, har du någon åsikt om denna?
40 svar · 39,4k läst
·
H
huggan: Det finns inga regler som kräver det i en tvättstuga vad jag vet. Även i badrum så är det inte alltid ett måste om nivån vid dörren är xx mm högre än vid brunnen.
1 svar · 3,0k läst
E
elisa_82: jo det är eget hus, tvätten vi klara av utan. kan tvätta hus släkten , men funderar på vatten?! hur gör man utan varmvatten? vi har varmvatten bredare i tvättstuga. men finns inte något ställe som man får råd på hur gör man vilken ? vad ska man använda och så?
2 svar · 7,1k läst
T
SBH: skönt med brunn ifall maskiner börjar läcka
1 svar · 3,2k läst
arneri68
arneri68: Jag tror inte att det är bra att placera en spilltratt i ett underskåp. Om du t.ex tvättar i 60 grader kommer det bli mycket ånga som spånskivor och annat suger åt sig.
8 svar · 12,4k läst
·
Lexington
Lexington: Problemet löst! Två reglar fästes i väggen en på höger sida och en bakom som skåpet sedan skruvades fast i, vägde också av ordentligt, dels skåpet utan tvättmaskin och tvättmaskin när den va upplyft. Sedan satte jag fyra vinkelbeslag (enligt bild) ett i varje hörn och spraymålade i samma färg som skåpet, så nu ska det mycket till för att tvättmaskinen ska vandra iväg! [bild]
9 svar · 8,5k läst
E
elisa_82: jag tror att det är träbjälklag det var så i badrummet i alla fall, men huset är från 1972
2 svar · 3,7k läst
N
noone70: [citat] Det är själva grundfrågan. Om värmen behövs eller inte. Jag tror det lutar mot att jag drar pex-rören så det är förberett. Sen så får vi det hur det går i vinter. Pex rören är i sammanhanget en liten kostnad.
6 svar · 3,9k läst
Göran.W
Göran.W: Det korrekta svaret borde från början varit. Köp med installation så kommer den dit den ska och blir installerad med.
20 svar · 44,7k läst
·
F
Anonymiserad 137805: Asko cylinda har ju helt annat upphängningsystem och brukar hålla minst dubbla livstiden Men byt du stötdämparna på heliosen om du nu inte vill passa på och uppgradera till cylinda... Två stötdämpare kolla på ehe hemsida att du får med rätt dämpning mha PNC Inga fantasipriser ala miele i alla fall
1 svar · 5,3k läst
H
hempularen: Den meningen hade jag missat.
12 svar · 5,9k läst
·
M
Anonymiserad 137805: Kolla att slangen för nivå givaren är är hel, på plats samt ren (sitter på a-ventilen) Givaren(pressostaten) sitter uppe kolla funktionen och att det går att blåsa i slangen Det kan vara själva pressostaten som är kass Du har MP vilket betyder elektronik därför är det inte omöjligt att det är elektroniken. Eventuellt kanske går det att kalibrera nivågivaren om slangen från
1 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.