Hej.
Jag är i full gång med bygget av ett 2-planshus.

Ska nu i veckan börja med golven i tvättstuga och teknikrum.

I dörröppningen mellan tvättstuga och hall så kommer jag klyva till något på ca 15mm.
Som jag sedan kan göra uppvik med tätskikt mot, och sedan ställa karmen på.
Detta för att undvika att vatten strömma ut i hallen vid en översvämning eller liknande.

Tvättstugan och teknikrummet har varsin golvbrunn, det som skiljer rummen åt är en dörröppning.
Finns det någon anledning att göra ett uppvik mellan dom rummen?

Jag skulle själv villa slippa det..

MVH Östlund..
 
Det finns inga regler som kräver det i en tvättstuga vad jag vet. Även i badrum så är det inte alltid ett måste om nivån vid dörren är xx mm högre än vid brunnen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.