Åsa Lund
Åsa Lund: Ring Nimoverken och kolla?
10 svar · 3,0k läst
·
F
Fredrik enström: Ok tack demmpa för svaret. Som jag tolkar ditt svar så borde vi få dra ROtAvdrag från även de andra firmorna. Det var nämligen så att golvfirman ej kan säga ngt pris vad gäller bilningen av golvbrunn då dom inte vet hur mkt arbete det blir.
2 svar · 3,0k läst
Jonatan79
Jonatan79: Kanon! Se till att behandla trägolvet ordentligt så det tål lite vatten/fukt om det skulle krisa. Lycka till, bilder efter renovering tack:)
4 svar · 3,9k läst
P
Poxeman: Tack för era tankar. Lutar åt att jag målar o rensar som jag tänkt.
8 svar · 3,2k läst
M
manne80: Haha! Jag visste inte ens vad den hette när min pajade. Tack för hjälpen iaf.
11 svar · 7,9k läst
J
jonaslatt: Kan bara tillägga att "listerna" runt rummet är 8mm så den lilla lutningen går väl skjustera med fötterna på maskinen.
6 svar · 5,5k läst
Krilleman
Krilleman: Kör på orange-färgade 110 rör, dom är tillverkade för att klara av marktrycket! Då är du säker på att det kommer fungera. Och sätt aldrig en 90º böj. Alltid två 45º för att få mjukare böjar. Kanske inte lika viktigt när du ej tänker ha WC, men det är dumt att chansa!
1 svar · 5,6k läst
L
lilla frugan: [bild] fixat till rör till golvbrunnen och nu kan vi använda båda tvättmaskinerna igen, tvättberg....
8 svar · 6,2k läst
·
A
AndersS: Personligen hade jag först fixat till väggen och sedan fortsatt. Jag har renoverat en tvättstuga i källare med bl.a. murade/putsade väggar, där snyggade jag till väggarna innan jag gav mig på att sätta klinker. Och jag har satt tätskikt runt golvbrunn, satte inget kring de murade väggarna. Två väggar reglade jag med plåtreglar och sedan gips, där satte jag remsor och penslade sedan
6 svar · 8,8k läst
·
A
Anonymiserad 137805: Så länge du kör avfuktaren och kondensvattnet åker ut till golvbrunn är det INGET som kommer att bli påverkat av fukt
18 svar · 14,7k läst
pelpet
pelpet: Går det att limma fast mattkanten i brunnen med silikon? Isåfall hade jag låtit brunnen stå och torka ur några veckor och sedan tryckt in en massa silikon under mattkanten och tätat brunnen på det sättet. Om ni inte har dusch så låter det ju som att brunnen sällan används, och då borde det här inte vara något direkt problem.
2 svar · 2,8k läst
mexitegel
mexitegel: Armaflexen tycker jag är smidigare, gullfiber är gullfiber och kliar...Priset skiljer nog inte så mycket. Är det yttervägg i sten du ska montera blandaren på så tror jag på utanpåliggande rör. Det går naturligtvis att fälla in i stenväggen också, men det blir en del bilande... [citat] Det skrev du aldrig att du ville ha.... Om du bara ska ha kallvatten i slangen så kanske du bara
6 svar · 12,8k läst
·
A
Albireo: Hej! Håller på att renovera vår lilla tvättstuga på 8-10m2. Ytterväggen (en av kortsidorna) har en målad träpanel, som vi tänker behålla och måla vit (eller liknande), i övrigt är väggarna av någon form av sten. (troligen hålsten eller liknande). Väggarna Den ena långväggen och kortväggen (innerväggar) funderar vi på att måla för att de ska bli enkelt att torka av och
0 svar · 3,1k läst
I
InsidersUnited: Bara den släpper igenom så ser jag inte ett problem, all silikon lim etc är dock big no-no. Vattnet/fukten under golvklinker måste ju kunna följa tätskiktet hela vägen till brunnen och ned i densamma. Annars bygger du en "sjö" under golvet och det är inte bra.
5 svar · 2,9k läst
D
Davidw: [citat] Hallå! Vad blev det Lars? Jag tänker exakt som dig. Blev det elfa, eller nått annat? Se min tråd: http://www.byggahus.se/forum/tvattstuga/242349-vart-hitta-inredning-torkskap.html
1 svar · 6,0k läst
J
jtl: Tvättmaskin + Torktumlare + Skåp är 60+60+40 vilket blir 160. Det är inte alls omöjligt att få en bänk med ho men hon måste passa i ett 40 cm brett skåp på ena eller andra hållet.
3 svar · 3,1k läst
·
nimhed
nimhed: Jag gissar att alla tvätthängare i hushållet är ganska långväxta?
9 svar · 21,0k läst
·
K
Kurtivan: Ok, får kolla på det, löser nog mitt problem.
2 svar · 3,4k läst
pelpet
pelpet: Varmvattnet fixar du med en beg vvb från blocket, och under sommaren borde du kunna vara utan värme. Några elkonvektorer för 200kr/st kan fungera som tillfällig ersättning.
3 svar · 2,3k läst
E
elisa_82: :thumbup: gillar förslaget, ja eller bara montera en bit till gipsskiva där det är mindre. får se vi har fortfarande inte hittat någon lista som ska vara lite bredare, som ska sätta ovan på kakel!
24 svar · 8,6k läst
·
C
cribbe8: Det får nog bli en Ikea lösning i alla fall. Tyckte bara att det var sjukt dyrt med ett skåp för 10 lax.
2 svar · 1,8k läst
F
falkn: [citat] Okej. Jag upplever inte den som det, men den nya Metodluckan är kanske annorlunda mot Faktum.
5 svar · 2,6k läst
Stefan N
Stefan N: Köpte maskin med dosering inbyggd, det bästa som hänt mig i tvättstugan.
10 svar · 10,4k läst
D
difference: Hej, Vi har ett radhus från -73. Trä-stomme, souteräng. Krypgrund nere. NUvarande tvättstuga står ungefär mitt i huset på övervåningen. Nu har jag inte riktigt ställt in tvättmaskinen perfekt ännu. Ska göra ett sista test ikväll. Men som det är just nu så vibrerar den tillräckligt för att hela huset vibrerar lite, och det låter ganska mycket. Den rör dock inte på sig. Om det
0 svar · 2,2k läst
S
slurppe99: Enligt GVK:s regler 2009 utgåva 2 står det inget om det olämpliga med vattenbaserat tätskikt på reglat golv eller golvskivor. Däremot står det om det i utgåva 2011. Tillägg från 2010 får kommer inte upp. https://www.gvk.se/branschregler/tidigare-branschregler.
5 svar · 3,7k läst
Janus82
Janus82: Tyngdpunkten bör ju alltid hamna ungefär i mitten av tumlaren oavsett hur mycket den väger så det ska väl inte påverka?
6 svar · 3,6k läst
L
lilla frugan: Ja det kanske är det bästa så att den varma luften inte blåser ut med en gång
2 svar · 2,6k läst
·
N
nooy: Hej! Helt otroligt över 10 000st läsare!!!:wow: Då måste jag sköta mig och jobba klart med tvättstugan...! Sagt o gjort! Har bytt alla strömbrytare o kontakter samt satt toppskivan på högskåpet. Ny blandare monterat av rörmokarn. [bild] Uttag till strykjärnet finns bakom klädställningen [bild] [bild] Tack för alla inlägg, hoppas att jag har inspirerat någon att "slinta" men
31 svar · 56,9k läst
L
Lutte: [citat] Enda gången det kommer bli vatten på golvet är när maskinen går sönder men den har sån där grej som stänger av vattnet då! Sen vill jag inte ha brunn heller. Sen eftersom det är på entréplan med pannrum under så sker det ingen fuktvandring, men däremot ska jag hjälpa mor med deras dusch i källaren så det hade jag koll på. Men alltid bra att belysa om någon googlar fram
21 svar · 4,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.