ts.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi har en tvättstuga enligt bild som vi ska ha ny inredning i.

Längs väggen upptill på bilden så vill vi få in:
- Tvättmaskin
- Tvättho
- Bänkskiva längs med hela väggen
- Någon form av smutstvättförvaring under bänken (trådkorgar eller liknande)
- Skåpluckor under bänk så att man slipper se smutstvätt och rör
- Överskåp
(Vi räknar inte med någon torktumlare, vi brukar hänga tvätten på annan plats och vill vi tumla någon gång så har tvättmaskinen inbyggd tumlare.)

Några saker som komplicerar det hela:
- Väggen är "nästan" 180 cm, d.v.s. det fattas några mm för att man ska kunna räkna med att få plats med 3 st 60 moduler.
- Golvbrunnen (och fallet) gör att ev. skåp inte kan stå direkt på golvet utan måste ha ben.
- Placering av tvättmaskinen är begränsad till någon dm från högerväggen. Längst till vänster kommer rör ur golv och i mitten ligger golvbrunnen. Den kan inte heller stå alldeles intill högerväggen för där kommer rören till en vattenutkastare in genom yttervägg. (Dessa rör behöver sedan dras vidare på vägg för att kopplas ihop med övriga rör.)
- Det behöver dras rör längs med väggen, så helst vill jag inte ha skåp med bakstycke som ställer till det. Jag är osäker på om det även gör att tvättmaskinen kommer lite längre ut än normalt så att en standardbänkskiva inte är djup nog.
- Bänkskivan behöver antagligen vila på skåp eller ha ben åtminstone i framkant. (Väggen till vänster har inga ordentliga reglar att skruva i pga skjutdörren.)

Det som känns svårast är att få till det bra under bänken så att det blir snyggt och ger förvaringsmöjligheter. Helst ska det vara någon färdig lösning. (Jag tror iofs att det skulle bli bäst om jag snickrar ihop en skräddarsydd lösning. Men tid är en bristvara och dessutom får jag då gå en dust mot "regeringen" som inte har samma syn på sådant.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.