Vår Whirlpool hoppade iväg igår så illa att jag var tvungen att bryta centrifugeringen. Har ju hänt förut att den vibrerar extra vid centrifugering men detta var nåt helt annat.
Gummimanschetten hade vridit sig. Och är inte centrerad i öppningen. Tycker det ser ut som att trumman inte är vinkelrät mot fronten...
Lossade manschetten, syns på bild.
Vad kan ha hänt? Vad göra?
Gummimanschetten hade vridit sig. Och är inte centrerad i öppningen. Tycker det ser ut som att trumman inte är vinkelrät mot fronten...
Lossade manschetten, syns på bild.
Vad kan ha hänt? Vad göra?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 820 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 820 inlägg
Lager eller spindeln baktill där lagret sitter har gått sönder. Med tanke på hur det ser ut krävs troligen byte av trumma och kanske även antagligen balja beroende på modell.
Kommer bli dyrt och troligen inte värt det.
Kommer bli dyrt och troligen inte värt det.
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Öppna den därbak och kolla vad som hänt. Det finns som du säger dämpare som ev skulle kunna vara problemet.
Sedan är det ju detta att vissa råkar glömma att skruva bort transportsäkringarna men då borde du haft problem från första tvätten tycker jag.
Sedan är det ju detta att vissa råkar glömma att skruva bort transportsäkringarna men då borde du haft problem från första tvätten tycker jag.
Det sitter fjädrar och dämpare som håller trumman centrerad, men har någon av dessa lossnat så är nog ditt lager kört. Som @Harald Blåtumme säger, skruva bort plastluckan baktill. Det är busenkelt. Om det har läckt vatten vid skruven i centrum så är packboxen/lagret kört.G Gri11en skrev:
Klicka här för att svara
