Hej,

Jag ska bygga tvättstuga/klädkammare i mitt garage och har några funderingar

1: Jag har rivit ner det gamla gipset och ser att de gamla reglarna är 100 cc emellan så jag ska bygga ny vägg emot den gamla.
Kan man ha cc 60 med regel 45*45 eller måste man köra med 75*45? Vet att i våtrum så rekommenderar dom 75*45 med cc 45 fär hållbarhet för tunga möbler etc..

2: Behöver man våtrumsplywood plywood eller räcker det med osb innan gipset?

3: Är det fel tänkt att ha kombinerad tvättstuga med klädförråd? (fukt etc? ) Isåfall slipper jag sätta upp en vägg till :giggle:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.