F
fribygg: [citat] Duschkabinen bör du ansluta till en ballofix, den där kranen är inte gjord för ändamålet
4 svar · 3,0k läst
·
N
NoOne2k: [citat] Efter att vi har haft dem på plats ett bra tag är vi (jag) jättenöjda. Med självdoserande maskin är det inget problem att ha maskinerna på den höjden, snarare en fördel när man ska lägga i och plocka ur tvätten. När tvättmedel/sköljmedel ska fyllas på lyfter jag ur hela kassetten och fyller på på diskbänken. Under maskinen har vi först en 20cm hög låda, som är
13 svar · 13,6k läst
Fixarfröken
Fixarfröken: [citat] Smart med mätstickan. Det tipset tar jag direkt.
4 svar · 3,8k läst
A
Anonymiserad 137805: [citat] Inga problem efter du gjort plats och tagit bort överskåpet
1 svar · 2,4k läst
·
K
kacke_x: Vi håller på att renovera vår tvättstuga i huset från 1935. På golvet tänkte vi lägga ett svart klinker från Hornbach. I ena hörnet, där avloppet från ovanvåningen kommer, är där en förhöjning på som mest 6 cm. Antagligen för att då till fallet på avloppet. Denna kommer vi dölja med golvavjäminng så att det blir en klack/avsats 1,3x1 meter som sticker upp ca 7 cm. Är det
0 svar · 1,6k läst
BirgitS
BirgitS: Välkommen till forumet! Jag tror du får ha två vanliga torkhissar för att få två individuellt hanterade. Borde fungera med linorna om man bara väljer lite olika längd på dem. https://ericsindustrier.se/produkt/torkstallning-torkhiss/ Eller komplettera med en utdragbar väggmonterad torkställning eller en som man ställer i badkaret.
1 svar · 3,0k läst
S
Sevvu11: Hej* Har rivit ned våtrumstapeten i tvättstugan på väggen,men limmet sitter som sten.Har skrapat en liten vägg. Limmet sitter på lättbetong.Det tog många timmar. Har även försökt med fukt maskin samt slipmaskin. Det sistnämnda funkade inget vidare Fick även veta att det kunde finnas asbest i limmet,när huset är från 69. Vad tror Ni? Tips mottages tacksamt. //Catarina
0 svar · 2,3k läst
·
F
fribygg: Hur har det gått, får du den doft du önskar på tvätten nu?
20 svar · 5,6k läst
E
Erik PS: Tack för svaret! Nu har det gått en vecka sedan vi kom hem och doften har inte avtagit.
2 svar · 1,6k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Tja, jag har ett relativt klent trä-bjälklag och en 1400-rpm centrifugerande tvättmaskin som gillar att vibrera ganska rejält när man fyller den "fel", och jag upplever en minskning av vibrationer efteråt.. Jag skulle gissa att det beror på att jag limmade liggande 45x95 reglar som jag sedan lim-skruvade Metod-skåpen i... Ovanpå skåpen ligger en lim-skruvad 15 mm tjock plywoodskiva..
1 svar · 2,8k läst
·
P
PNI: Blöt plastpåse som legat så länge att den torkat(fast). Miljöplasterna är inte alls så åldersstabila.
6 svar · 3,5k läst
·
L
Lazzeman: Tack för informationen
5 svar · 1,5k läst
O
olofh: [citat] men tillfällig lösning som blir långvarig men jag köpte en längre dragslang som jag hänger upp mot fläkten när jag kör takskåpet. Det pallar man ju inte alltid att göra så då blåser den bara allmänt bort mot fläkten. Så typ alt 1
11 svar · 15,7k läst
surris
surris: [citat] Jo men det är svårt att få det riktigt tätt, gäller att det är genomtänkt hur man gör överföringen mellan där man plastat och där det inte är plastat. Konvektion kan göra att det trycker på varm fuktig luft där som letar sig igenom isolering och sen träffar den kalla plankväggen. Hade isoleringen istället varit på andra sidan plankväggen så hade det inte varit någon
28 svar · 4,3k läst
M
MrP3rss0n: [citat] [citat] Sorry, jag var lite för snabb - inte stänga inne fukten i plattan. -jag hade polyuretan isolering som sprutas på plats i och med att det har högre isoleringsvärde än skivor och är homogen och sluten. för att göra det fackmannamässigt måste du bila bort de m2 platta som tvättstugan ska vara. fylla med makadam 8-16 förslagsvis, isolera på detta och lika dant som
3 svar · 4,0k läst
Rickard.
Rickard.: Vad jag läst så verkar diffusionsöppet tätskikt främst vara för typ källare och oisolerad betong för det finns väl ingen diffusionsöppen folie? Vet egentligen inte hur vanligt kakel är på krypgrunder men matta används ju i tusentals 70-tals kataloghus och även fast krypgrunderna inte varit felfria har jag inte hört talas om att badrummen eller tvättstugan skulle orsaka något
7 svar · 2,9k läst
E
erimos: Hej! budgetfixar i tvättstugan och försöker fixa en lång tvättbänk med maskinerna under. Har grubblat länge över prylarnas placering för att få plats och det vill sig inte bättre att ett rör gör att jag måste placera tvättmaskinen 10 cm ut från väggen. Av olika skäl blir en 70cm djup skiva orealistisk, den blir dyr och diskbänken jag har är ändå bara 60cm djup. Kvar finns
0 svar · 1,3k läst
T
thobbee: har råkat ut för skum över hela golvet det var pumpen som behövde rengöras sen funkar det igen
9 svar · 9,9k läst
·
F
Anonymiserad 137805: felet är att denna tratt är till för öppna golvbrunnar, du skall ha en tratt med inbyggt vattenlås lätt för dig att skaffa och byta. den här tratten slutar i avloppsröret direkt
6 svar · 3,2k läst
·
S
samordnarnoutlook.com: [citat] Förlåt sen kommentar, men frigolitbiten är en transportsäkring..
3 svar · 6,4k läst
·
G
gaia: Bara man inte glömmer att en tvättstuga är ett arbetsrum så lyckas man med den. Kan bara tipsa att NIBE har golvstående VVB 90 liters med mått som underskåp i köket. Man kan montera en bänkskiva över den - större arbetsyta?. Flytta den till köket och montera en tvättbänk på den platsen som blev ledig?. Våtrumstapet är inte nödvändig på väggar så dom kan målas i stället.
8 svar · 2,5k läst
·
K
Anonymiserad 137805: [citat] Modell?
1 svar · 1,1k läst
K
Anonymiserad 137805: Peltor XPI
17 svar · 2,2k läst
·
B
Bjurn25: [citat] Ska kolla om jag skulle kunna fixa det, tack!
8 svar · 1,3k läst
·
Mathildatiger
Mathildatiger: Det där mönstret är limhamnsrutan. Holländsk parkett ser ut såhär: [bild]
4 svar · 2,5k läst
·
F
Anonymiserad 137805: [citat] om det inte redan är fel på dessa så NEJ du kan böja mycket innan du får någon matrialutmattning
125 svar · 43,0k läst
·
Ä
Älvsbyn28624: Snyggt, handtaget till min torktumlare gick precis sönder och hittade detta inlägg. Tanken är att laga på samma sätt. Håller lagningen fortfarande?
1 svar · 8,4k läst
·
N
Nationalbear: [citat] Hej! Ja, det visade sig att där var ludd som satt fast innanför filtret, såg det först när jag lyste in med ficklampa. Blockerade inte helt tydligen, men tillräckligt för att någon sensor skulle bli småkinkig. Hoppas det löser sig för er!
2 svar · 9,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.