Har ett problem med torktumlaren. Jag behöver tömma kondenbehållaren 3 gånger under en torkning! Det är inte hållbart. Tvätten är såklart centrifugerad och normalt torr/fuktig.
Någon som varit med om liknande?
Den står i en källare som är lite fuktig men jag tycker det är överdrivet. Kan den suga in så mycket fukt från källaren att den fyller flera behållare?
 
Om du kör den tom vad händer då?
 
  • Gilla
Blueztar
  • Laddar…
J.Bernström J.Bernström skrev:
Har ett problem med torktumlaren. Jag behöver tömma kondenbehållaren 3 gånger under en torkning! Det är inte hållbart. Tvätten är såklart centrifugerad och normalt torr/fuktig.
Någon som varit med om liknande?
Den står i en källare som är lite fuktig men jag tycker det är överdrivet. Kan den suga in så mycket fukt från källaren att den fyller flera behållare?
Det är möjligt.
Du har inte tillgång till en avfuktare separat i rummet, och testar med?
 
Många TT kan anslutas via slang till avlopp. Vi har kört så i många år med en urgammal Bosch Maxx 8, borde finnas motsv på nyare. Vi kom ju snabbt fram till att man inte pallar att hålla på och tömma en behållare stup i kvarten.
 
  • Gilla
samovar och 1 till
  • Laddar…
Tillverkare och modell?
 
P
Det är ett slutet system för luften som skall torkas, så allt kondensatet kommer från tvättgodset.
Sen kan väl några tätningar läcka men...
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.