Hej!
Jag har tänkt ha en rund diskho i min bänkskiva i massivt trä. Efter att ha köpt fel inser jag nu att den kan vara nedsänkt, planlimmad eller nedfälld. Det är NEDFÄLLD jag ska ha, dvs kanten ska ligga ovanpå bänkskivan, dikt an. Det behöver vara en liten diskho både för att det är snyggare och för att bänkskivan inte är så bred.
Så till min fråga. Jag har nu insett att jag måste beställa en annan som är "nedfälld" nämligen:
https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...kho/diskhoar/diskho-intra-bc313-r026/p-171295
MEN när jag tittar på sprängskiss över denna (som en sida har) finns "piggar" på den ungefär 3 cm ned. De sticker ut ca 4 mm. Jag fattar inte vad dessa piggar finns där för? De gör ju att den INTE går att fälla ned utan att borra för stort hål....
Är det någon som kan förklara för mig hur sjutton den ska gå att fälla ned med dessa "piggar" som står ut? Varför är de där? Min tro var att jag bara kunde skapa ett tillräckligt stort hål, med innermåttet och lite marginal, sen skulle jag bara kunna sätta dit hon?
Hälsningar från förvirrad tvättstuge-renoverare