GoForIt GoForIt skrev:
Ligger stammen under golvnivån då?
I så fall är det väl bara att ansluta en golvbrunn där?
Den bör göra det tycker jag. Är en gjutjärnstam som går genom hela huset när man kollar i luckan. Kan inte se avgreningen som går till köket så borde ju ligga under golvnivån.

Jag skulle nog satsa på att bara bygga en höjd ”balja” för tvättmaskinen precis vid avloppet och sen torktumlare, om du tänkte ha det, bredvid direkt på golvet (eventuellt på en lös förhöjningsplatta) så att det går att komma åt inspektionsluckan bakom. En sån liten sockel gör ju att maskinerna kommer upp i enklare i- och urlastningshöjd också.

Nu vet jag förvisso inte exakt vad Säker vatten ställer för krav, men principiellt skulle jag tänka så snarare än att göra våtrum av hela klädkammaren.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag skulle nog satsa på att bara bygga en höjd ”balja” för tvättmaskinen precis vid avloppet och sen torktumlare, om du tänkte ha det, bredvid direkt på golvet (eventuellt på en lös förhöjningsplatta) så att det går att komma åt inspektionsluckan bakom. En sån liten sockel gör ju att maskinerna kommer upp i enklare i- och urlastningshöjd också.

Nu vet jag förvisso inte exakt vad Säker vatten ställer för krav, men principiellt skulle jag tänka så snarare än att göra våtrum av hela klädkammaren.
Ja, det hade varit den enklaste och smidigaste lösningen. Pratade med en hantverkare dock som menade på att hela golvet måste ha "tillgång" till golvbrunnen enligt säkert vatten så han ville göra jobbet på det sättet.

Hur har det gått? blev det något bygge?

A arkitekten87 skrev:
Hur har det gått? blev det något bygge?
Nej tyvärr inte, vi sålde lägenheten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.