P
Pocket: [citat] Hade du testat att byta tändstiftet? Kan också ge liknande symptom, men är inte jättevanligt enl. min erfarenhet. Alternativt kan elektrodavståndet på stiftet busa också. Ska vara ca 0.7.
29 svar · 39,0k läst
harry73
harry73: Själv säger han (eller hans son) följande: Han tar inget betalt för att annonsera utan de produkter han rekommenderar får gärna vara med gratis. Kanske det är konstig att göra så, men å andra sidan är det hans hemsida Jag litar på Olle Berg
8 svar · 17,2k läst
Dudeish
Flyttad
Dudeish
Flyttad
M
magnusT: Har mätt tomten och den är på ca 1800m2. Har fastnat lite för viking 650, får åka och ta en titt på en sådan.
20 svar · 5,8k läst
N
Nonkan: Här har du sprängskisser: http://www5.briggsandstratton.com/eu/se/maintenance_repair/operator_manuals/list.aspx?type=Illustrated%20Parts%20Lists&cat=Engines Motornumret sitter oftast instansat i vinkelplåten ovanför ljuddämparen.
5 svar · 1,8k läst
T
TurboTompa: Hej har en stiga park 2000 med ett vanligt gammalt aggregat. är det nån som satt dit multiclip-knivar på det och blir det nån skillnad, eller är det bättre att satsa på ett nyare klippaggregat??
0 svar · 2,1k läst
T
TurboTompa: Tackar tackar:)
2 svar · 35,8k läst
·
T
2 svar · 35,8k läst
·
Krilleman
Krilleman: Me 2 :cool:
11 svar · 23,8k läst
·
Kalle Johanson
Kalle Johanson: Bump.
2 svar · 12,0k läst
·
Kalle Johanson
2 svar · 12,0k läst
·
Krilleman
Krilleman: [citat] Ja, ser det nu... Läste självklart hk på båda :wow:
7 svar · 6,9k läst
M
Maxikatten: Till Bosch finns en kåpa att köpa som tillbehör. Den ska täppa till uppsamlingshålet. Jag har precis fått min och inte hunnit prova den än. Själva klipparen har jag nu för tredje säsongen och jag är väldigt nöjd.
1 svar · 2,5k läst
S
Snowball: Tack för alla svar! Jag börjar med att byta startreläet och sen ska jag kanske se över de kablar som inte såg allt för vackra ut. :-)
4 svar · 9,5k läst
K
Flyttad
K
Flyttad
P
Pepparkaka: Jag hade ett liknande kolvproblem på min lilla klyv, men jag vill minnas att kolven inte kunde röra sig. Oljebyte hjälpte inte, men då den stod lite högre i framkant funkade den hur bra som helst. Jag forskade inte så ycket mer i det, utan ställde frambenet på en lite större vedbit.
6 svar · 15,1k läst
·
LilleNo
LilleNo: Nä, den kan ju omöjligtvis släppa ur sig mer skit än motsvarande mängd bensin den drar. Mig veterligen så har inte katalysator slagit igenom på gräsklipparfronten ännu..
12 svar · 21,6k läst
·
T
thomasx: [citat] Borsten KB-LM som är 1300:- billigare kanske är ännu bättre. Men totalt blir det inte särskilt billigt ändå.
22 svar · 13,5k läst
J
jbac: Till er andra som också missade helgerbjudandet från ToolStop. Makita Direct i England har nu ett mycket bra erbjudande på Makita PLM4611 och PLM4612.
8 svar · 5,5k läst
·
Stew
Stew: Hej, Jag flyttade din tråd till underforumet Trädgårdsmaskiner istället. Jonsered gör överlag bra maskiner och jag tror inte du kommer bli missnöjd med denna, om man jämför med olika klippare i samma prisklass. Såg att de hade ett ganska stort test i senaste Gör det själv. Kanske kan vara värt att ta ett span på? Mvh Stefan
3 svar · 2,6k läst
G
gardesmed: [citat] Riktigt så enkelt är det inte. Ett företag i bygden blev i höstas bestulna på en AM utrustad med SMS/GPS-modul och dess laddstation. I förra veckan fick tjuvarna igång klipparen och det började komma SMS med koordinater som visar var klipparen befinner sig. Den klipper just nu en gräsmatta i Litauen.
15 svar · 7,1k läst
K
Kalmaj: Hej är det någon mer än jag som funderar över klipptiden/laddtiden. Min Landroid klipper bara c:a 40-45 min går därefter till laddning laddningen tar c:a 1 tim 20 min. Detta stämmer inte med beskrivningen så jag börjar fundera om mina batteri är OK ?? Gräsmattan är i princip helt plan utan backar så det kan inte bero på det, när den får lite mer gräs att klippa stannar den
0 svar · 1,2k läst
nino
nino: Hej Jag har en äldre stiga park 2000e med, enl han jag köpte den av, multiclipaggregat 3 knivar som sitter 2fram och en bak i mitten Jag upplevar att kniven i mitten "skalar" av gräsmattan när jag åker och ganska ofta så fastnar det gräs så att kniven fastnar, aggregatet är ställt med "handbroms spaken" i högsta läget Nått tips på hur man ändra så att man inte behöver skala av
0 svar · 801 läst
F
fremar: Har haft isär hela växelhuset nu ikväll och har hittat felet. Det var en spricka i det främre växellådshuset precis där vagnsbulten som spännrullen sitter på. Detta gör att spännrullen inte sitter rakt utan lutar utåt och därför glider drivremmen av den direkt som drivningen kopplas på. Passar på att byta lite lager och plastbussningar i framhjulen mm som var lite slitna samtidigt
2 svar · 11,9k läst
K
kajott: Remmen är loss, gick att trixa den förbi kopplingen efter lossat skruven "60" och vridit på kopplingen. @Magnus_kall: Sprängskissen hittade jag på klippo.se där jag sökte på "Rider" på deras support sida. @Punktjacke: Jo, så kan det nog vara... nu när remmen ändå är loss så vågar jag inte testa :| Tack för hjälpen i vilket fall!
3 svar · 14,8k läst
·
R
rca1959: Robot! Jag har ca 1200 (knepiga) kvm att klippa. Är veckopendlare, förr la jag 2-3 timmar varje helg på gräsklippningen. Min Husqvarna 230 ACX är bland mina bästa investeringar nånsin:up:
13 svar · 7,5k läst
G
gmanhem: Köpte Klippos Excellent H tidigare i veckan, helt klart nöjd. Stor skillnad mot tidigare Stiga klippare.
14 svar · 7,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.