5 778 läst ·
20 svar
6k läst
20 svar
Gräsklippare med uppsamlare
Jag sökte på "Honda HRX" på youtube (i brist på svenska recensioner) och fick fram en del intressant, b la en bakaxel som kunde vara ivägen ibland, från olika HRX-ägare.
I USA verkar de flesta köra med en modell som heter HRX 217 (21" & hydrostatisk drift samt GCV190 motor) och de flesta videor jag sett så tycks de vara nöjda med sin klippare.
I USA verkar de flesta köra med en modell som heter HRX 217 (21" & hydrostatisk drift samt GCV190 motor) och de flesta videor jag sett så tycks de vara nöjda med sin klippare.
Det finns ju både fram och bakhjulsdrivna gräsklippare. Har kört med framhjulsdrivet och det är ju smidigt när man klipper runt buskar och annat. Bara att lyfta drivhjulen lite. Men då känns bakhjulsdrivet lite avigt. Men det är kanske nåt man lär sig.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 262 inlägg
Min bakhjuksdrivna kopplar ur drivningen när man går långsamt och då är den lika lätt att vrida runt som en framhjulsdriven.
Klicka här för att svara