Trädgårdsmaskiner
MB77: [bild] Denna sitter i min, till just gräsklippning är den somsagt bra. Har ca 1000m2 att klippa 2ggr/veckan. Har inte märkt att det saknas någon effekt.
sukram78: Jag kollade också på klippo, men köpte en Toro eftersom jag tyckte man fick mer för pengarna. Toro gräsklipparen har chassi av aluminium, uppsamling, multiklipp för lägre pris än den Klippo gräsklippare som jag kikade på som bara har multiklipp.
Naesstrom: [citat] Japp Johan! Jag köpte en ny BS spole och monterade och sedan fungerade den kanon... tills vevstaken for men det är ju en helt annan historia! Men det påminde mig att jag måste fixa den med! :D
snaggletooth: Tackar, låter som att jag inte är helt fel ute då, kommer nog att bjuda max 3000.
Bigfoot: Det visade sig att drevet är lite smalare på mitten så att den vertikala axeln måste lossas innan man kan dra ur den horisontella. Rätt logiskt när man tänker efter.
Bowman: Det var som natt och dag före och efter slipningen! Så nu kan jag i alla fall slipa en motorsåg hjälpligt! Tack!
Micro: Om jag har förstått saken rätt så är det fast tändning på motorn :)
Nonkan: Brukar vara samma till i stort sett alla trädgårdstraktorer, 12V 24Ah.
Rolle85: Ja, jag får väl göra så, tänkte även hälla i lite sån där förgasarvätska som man häller i bränslet som visst ska rensa systemen..
Vagnknackarn: Jaghar köpt en sån, men jag tycker inte att den fungerar alls. Har lika mycket gräs kvar som om jag inte använder den. Hur har ni gjort, vilken höjd justerar ni in borstarna på? Åt vilket håll roterar era borstar?
rybbe: Jag ska inhandla en r-klippare till min brf, ligger på ca 1600m2 gräs. Men det är en j-massa passager här o var, hade ute en åf o kikade men han sa att det blir för mkt slinga ändå man har förstärkare,jag är inte sugen o ha en handjagare o sen en robot. blir ca 800m slinga,tacksam för svar.
Danmark1978: Hej Jag behöver köpa en ny klippaggragat till min Stiga Park. Men jag har ingen aning om vilken modell jag har. Tycker att det är från 1996. Vem kan titta på bilderna vilken modell jag har? [bild] [bild]
nissenhj: Kolla på http://www.servicecentralen.se/system/visa.asp?HID=1075&FID=934&HSID=17191
nissenhj: Tror det är en grön knapp till farthållaren på min sitter som du beskriver det. Lampan har en vanlig dragströmbrytare!
Old KnotVillage: Jag har ju ändå köpt produkten av dem, ingått avtal så dom borde ju kunna ge sån info. Tack ändå.
Tobias Rydholm: Denna McCullock är utvecklad i Sverige, och tillverkas på samma bana som Husqvarnas små riders och Jonsereds riders. Klippdäcket är i stort sett ett traktordäck, fast något modifierat. Knivarna sitter närmare nederkanten på klippkåpan bland annat. Har du en tomt som kräver mycket trixande ska du helt klart ta en R111 istället.
1457g: Jag brukar bara använda svamp och vaxschampo ihop med vanlig vattenslang. Åker oftast veteranbil och pga hjulens placering så blir det inga asfaltsprickar på dom. Brukar tvätta varje vecka. Hade ju en bil från 2006 förra året men den sket jag i att tvätta, sånt där nytt trams förtjänar inte att tvättas. :) Sent from my SK17i using Byggahus
mexitegel: Vad som var felet vet jag inte, men nu går den. Rev isär förgasaren och blåste rent och gjorde rent luftfiltret (som inte var särskilt smutsigt något av dem) och efter lite justering av lågfartsmunstycket så funkar den. Har dock inte hårdkört än så länge. EDIT: Borrade ett litet hål i bensinlocket ( 1,5 mm) för att vara säker på att det luftas ordentligt men det skvalpar ut rätt
Jean007: Haj, jag är en nöjd ägare av en Landroid men har en fundering ang. en extra klippzon. Vi har en yta på tomten som ligger ca 30 meter från laddstationen. jag skulle kunna lägga ut kabel i den nya zonen men då måste jag växla kabeln varje gång jag ska byta zon. Är det någon som har något tips som kan fungera, Tacksam för förslag.
PappasHammare: Lycka till.. då den är slut i hela landet.....
Alfredo: [citat] Det blir man oftast inte....:confused: Kul att det löste sig. Tack för återkopplingen!
fahfne: Hej Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av Ryobis nya gräsklippare RLM5319SME http://se.ryobitools.eu/Catalogue/Tradgardsmaskiner/Grasklippare-bensin/5133001696.htm på pappret verkar den bra. Den säljs för 5000 kr. //Erik