Har problem med en Klippo Comet S där jag inte får ordning på drivningen. Så fort jag kopplar i drivningen med spaken så hoppar remmen i växelhuset av från spännrullen. Har försökt att plocka isär för att kunna se vad som är fel, men lyckas inte komma fram till det. Delarna är lite slitna så hela det plasthuset går att vicka lite på om det kan vara det som felar?

Ingen som har några ideer? Var in till en Klippo återförsäljare idag, men de kunde inte direkt svara på vad det kan vara utan att titta på klipparen. Däremot så kände jag på växelhusen på de nya klippo comet de hade och de satt ju helt fast och rörde inte på sig om man försökte vicka på dem. Så jag skulle tro att det är så med min att de två inre plastdelarna av växelhuset som har blivit slitna. Alltså del 1 och 2 på växelhusbilden i denna pdf http://www.klippo.com/ddoc/KLOI/KLOI2008_AAaa/KLOI2008_AAaa_ComSGCV-K03400-.pdf

Jag gör nog som så att jag testar att beställa de delarna plus lite slitna bussningar till hjulen fram och remmar mm som jag ändå behöver ha förr eller senare.

Har haft isär hela växelhuset nu ikväll och har hittat felet. Det var en spricka i det främre växellådshuset precis där vagnsbulten som spännrullen sitter på. Detta gör att spännrullen inte sitter rakt utan lutar utåt och därför glider drivremmen av den direkt som drivningen kopplas på. Passar på att byta lite lager och plastbussningar i framhjulen mm som var lite slitna samtidigt när jag ändå ska beställa delar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.