N
nilton61: Lite sent kanske men det finns kanske de som kan nytta av detta i alla fall. Det går ju ganska enkelt att konstruera en blåsanordning där pelletsen INTE åker genom fläkten Liten demonstration: Youtube video
13 svar · 7,7k läst
·
Scout
Scout: [citat] Vi kör med vanlig pirra och tar ett spännband runt krukan för att göra det mer stadigt
3 svar · 7,7k läst
·
P
pj87: Tror jag har lagt tråden i rätt kategori. Har en stiga st 3262 pb snöslunga som remmen till snöskruven har farit på. Blev bara strimlor av den så går inte att läsa ut nån modell eller storlek från den. Har pratat med min lokala återförsäljare men han får inte fram info heller.
0 svar · 2,2k läst
H
Harald Blåtumme: [citat] Ja vi pratar ju inte om några enormt skrymmande maskiner här precis. Har en Kärcher K4 premium och den lär gå in i vilken liten garderob som helst om man är trångbodd. Visst finns större maskiner och mer skrymmande slangar etc men själva huvudenheten vill jag ha i uppvärmt utrymme,
12 svar · 7,4k läst
M
mlkjhr: Jag har varit med om detta men på en bil. Det var riktigt små skruvar som höll spjället och då kolven gick i topp så trycktes skruvarna fast i kolven. Inga åtgärder behövdes och motorn funkade klockrent. Din motor är väl en fyrtaktare så att skruvarna skulle ha hamnat i oljetråget är inte möjligt såvida det inte blivit ett rejält hål i kolven men då går den garanterat inte på
19 svar · 22,8k läst
·
S
sagan1: Nu lämnat in,sannolikt membran men orkar inte fixa själv just nu,hoppas på under 1000 lappen så funkar den i 10 år till!
3 svar · 3,7k läst
V
vetgirig_: Du menar lägga den i spåret på ett ställe, så att den lutar över metallkanten (ungefär som den ligger på nedersta bilden, fast att nederdelen då ska vara i spåret), och sedan gå runt hela och trycka/tvinga ner den över kanten och in i spåret? Det tipset har jag fått från annat håll också, men kan inte föreställa mig att det skulle funka pga hur hårt materialet är. Men
11 svar · 12,3k läst
·
P
Paak: Hej, Jag hade samma problem. Det gäller att fjädern som sitter i handtaget är uppskjuten tillräckligt långt in. Jag fick för mig att sprinten skulle sitta i fjädern, men det var fel. Jag tittade på flera youtubeklipp innan jag lyckades lösa det. Det är ett av de absolut första momenten som gör hela skillnaden 15 sekunder in i filmen. Det gäller även att den starka fjädern är väl
2 svar · 22,1k läst
·
yonna
yonna: Jag gör inget - trots stora träd och många häckar. Löven blåser bort. En del hamnar längs häckarna och ger så småningom fin mylla. Inte ens på den stora grusade infarten/carporten ligger de kvar.
5 svar · 5,6k läst
K
Klabbis 3000: Det är lättare att såga med en liten klen såg med vass och fin kedja än en stark proffssåg där kedjan blivit slö och ovass. Då hjälper det inte hur fin sågen är. Den där Stigan funkar säkert helt ok till lite hobbysågning för eget bruk. Lycka till!
25 svar · 6,9k läst
R
Rolle85: jag körde utan munstycke och då började den suga rengöringsmedel!
6 svar · 3,8k läst
B
Bo Wassenius: Vi har en Ryobi grästrimmer med 36v batteri. Elmotorn verkar ha bränt på den.(det ryker från den). Har någon varit med om något liknande?
0 svar · 1,6k läst
hsd
hsd: Har en liknande, vet någon om var packningssatsen kan beställas
11 svar · 22,9k läst
K
Klabbis 3000: Sorry, uppmärksammade inte det.
5 svar · 3,7k läst
R
Robert-san01: Det är mest fukten man inte vill få in i skarven. Är det förtennad ledare är det inte lika känsligt för fukt. Jag körde lite silikon i krympslangen när jag hade slut med smältande insida.
10 svar · 2,1k läst
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Bensin i oljan beror på att flottören inte stänger riktigt så när den står länge läcker det in bensin i cylindern vilket gör att den inte går runt på starten eftersom bensinen inte komprimeras vilket tillslut innebär att det läcker ner bensin förbi kolvringarna och ner i vevhuset...så lättast är att montera en bensinkran på slangen och fixa flottören
2 svar · 9,9k läst
mekar-anders
mekar-anders: Det är en jättebra maskin. Skillnaden på 11 och 13c är just att 11 har manuell låda vilket är enda nackdelen.
3 svar · 12,1k läst
P
Paxman: Än så länge verkar ju frosten vara ganska långt borta, och när jag pratade med Weibulls förra hösten fick jag reda på att det var just frosten som är avgörande. Om det blir minusgrader precis när fröna just har börjat gro är det stor risk att de dör. En ren gissning från min sida är att om får de gro i två veckor innan första frosten så är det nog ganska lugnt.
91 svar · 66,2k läst
·
0
0840: Min Kärcher fungerar alldeles utmärkt med originalmunstycket och med tvättvätska men nu har jag köpt en förlängningssats för att kunna tvätta fasaden med denna tillsats suger inte maskinen tvättmedlet. På förlängningsröret sätter jag på munstycket och kör på lågtryck men inget tvättmedel sug in i maskinen. Goda råd mottages
0 svar · 5,8k läst
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Husqvarnan lär vara såld för exakt antal dagar sen den las in. Sjukt sug efter dom och andrahandsvärdet är skyhögt.
3 svar · 6,7k läst
mekar-anders
mekar-anders: Svårt att ge något matnyttigt med så lite info. Vanligaste problemet är bränslebrist. Jag skulle börja rengöra förgasaren och se till att det är rent hela vägen från tank till förgasare.
2 svar · 3,5k läst
S
Anonymiserad 156538: Jag köpte en Gardena PowerMax 37E på Hornbach för 1550:- och har kört med den två ggr än så länge, funkar fint för mina ca 400m2. Bra uppsamlare som packas bakifrån så när den är full så är den verkligen full inte bara en klump som ligger ivägen och tomt bakom. Går även att köra utan uppsamlare eller med mulcher plugg som följde med har dock inte testat dem. Inga problem med
4 svar · 7,4k läst
slacker
slacker: Kika på denna film och vid cirka 1:53 så visar dom delar du är orolig över - Tycker själv att det ser precis ut som på din såg... https://www.youtube.com/watch?v=gUyOpYa25cM Även ganska intressant om förbrukad bränsleledning = Platt...
7 svar · 7,8k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Behöver en motorsåg, men inte ofta. Det är mest för bortgallring av vindfällor på servitutet (vägen till vägen). Har rejäla Jonsered där jag har skogen. Men, OK, det är alltså ingen skräpkonstruktion som inte tål tuffa tag och behöver servas ständigt. Då är det ju värt att fixa till den. För veden har jag en ordentlig elektrisk vedkap och dito vedklyv.
3 svar · 7,5k läst
·
A
Avemo: https://www.youtube.com/watch?v=WleTCB8t61I
59 svar · 13,8k läst
·
mekar-anders
mekar-anders: Hade jag fått välja detta hade jag tagit 2cyl Kawamotor. Nu vet jag iof inte vilken Kohler som sitter på men är den encylindrig så Kawa klart före. Funktionsmässigt är Kawa bra också. Kohler är också bra men där spelar modellen lite roll.
1 svar · 4,6k läst
N
Nonkan: [citat] GGP är en italiensk koncern som bl.a. äger varumärket Stiga. Motorn är tillverkad i Kina.
7 svar · 7,8k läst
T
Tittie: Jag har en grästrimmer. Den startar bra men problemet är nu att startsnöret är nästan helt utdraget och det finns inget kvar att "dra igång" den med. Nu har jag tagit isär kåpan som skyddar hjulet med snöret och dragit det tillbaka. Tyvärr fungerar det bara en gång och sen har jag hela snöret. Den snurrar inte tillbaka snöret. Jag är ingen tekniker, bara en vanlig amatör om 70 år,
0 svar · 2,4k läst
·
J
Jonas L 84: Lite sent inser jag men jag har den Biltema-klipparen. Jag tycker att det är lite för klen motor i förhållande till klippbredden. Ofta blir det så att man måste trycka den manuellt för att framdriften tar det sista av effekten. Problemet är just att det räcker med att den tappar varvtal lite grann för att uppsamlaren inte ska fungera utan gräset fastnar i loppet och sen stannar
9 svar · 7,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.