Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
Har inte kollat upp alla detaljer än, men den är orange-gråvit som de nya och är tillverkad i "West Germany", alltså före 1990. Skicket är "använt" men ingenting är sönder eller sönderskavt. Har förstått att förgasaren behöver servas (den har inte använts på minst 8 år) och att luftfiltret behöver rensgöras kontinuerligt.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Värd att satsa på är väl en fråga om vad du ska ha den till...
024 är en slitvarg, men samtidigt en gammal konstruktion med exv. betydligt sämre avvibrering än nyare modeller. Att ha för enstaka bruk (någon gång årligen) eller som andrasåg är den nog toppen och kan vara värd att lägga lite tid på.
Om du använder sågen lite mer, exv. vedbackssåg för husbehov av eldning skulle jag överväga att hitta något nyare, man behöver inte stå många timmar för att uppskatta en mer modern konstruktion. På landet uppgraderade vi från en Hva 55 (ung. samma ålder som din) till en 555, det bytet var som natt och dag...
/U
024 är en slitvarg, men samtidigt en gammal konstruktion med exv. betydligt sämre avvibrering än nyare modeller. Att ha för enstaka bruk (någon gång årligen) eller som andrasåg är den nog toppen och kan vara värd att lägga lite tid på.
Om du använder sågen lite mer, exv. vedbackssåg för husbehov av eldning skulle jag överväga att hitta något nyare, man behöver inte stå många timmar för att uppskatta en mer modern konstruktion. På landet uppgraderade vi från en Hva 55 (ung. samma ålder som din) till en 555, det bytet var som natt och dag...
/U
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
Behöver en motorsåg, men inte ofta. Det är mest för bortgallring av vindfällor på servitutet (vägen till vägen). Har rejäla Jonsered där jag har skogen.
Men, OK, det är alltså ingen skräpkonstruktion som inte tål tuffa tag och behöver servas ständigt. Då är det ju värt att fixa till den.
För veden har jag en ordentlig elektrisk vedkap och dito vedklyv.
Men, OK, det är alltså ingen skräpkonstruktion som inte tål tuffa tag och behöver servas ständigt. Då är det ju värt att fixa till den.
För veden har jag en ordentlig elektrisk vedkap och dito vedklyv.
Klicka här för att svara