9 908 läst ·
2 svar
10k läst
2 svar
Benisn i oljan Stiga åkgräsklippare
Hej!
Har nån gång fått bensin i motoroljan på min Stiga Park. Byter olja för att sen gå som vanligt igen. Jag har lite startproblem också då den inte orkar dra runt svängen ordentligt ibland o det beror inte på batteriet. Hänger det ihop? Tacksam för ett råd på vägen!
Har nån gång fått bensin i motoroljan på min Stiga Park. Byter olja för att sen gå som vanligt igen. Jag har lite startproblem också då den inte orkar dra runt svängen ordentligt ibland o det beror inte på batteriet. Hänger det ihop? Tacksam för ett råd på vägen!
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Bensin i oljan beror på att flottören inte stänger riktigt så när den står länge läcker det in bensin i cylindern vilket gör att den inte går runt på starten eftersom bensinen inte komprimeras vilket tillslut innebär att det läcker ner bensin förbi kolvringarna och ner i vevhuset...så lättast är att montera en bensinkran på slangen och fixa flottören
Klicka här för att svara