A
Alko: Ok, tack för intressanta synpunkter. Verkar som klippresultatet (enligt andra inlägg) påverkas negativt av den mindre klippbredden på Pro 17, inte bara att det tar 14% längre tid att klippa :) Och därmed blir PRO-modellerna (19+) omotiverat dyra, får väl bli en sån där Excellent H dårå.
13 svar · 7,7k läst
S
scrn: [citat] Ok får fara å känna hur dom känns. Men då har jag iaf bestämt mig för en 129 så tack för det :)
6 svar · 9,0k läst
N
Nonkan: Märkligt att en (minst) 10 år gammal produkt helt plötsligt trendar på facebook.. Trevlig att borsta bort vintersand från gräsmattor med eller sopa av större foderbord (liten brandrisk iofs :) ). Till privatperson med villaträdgård har jag lite svårt att se något vettigt användningsområde. Lite som att köpa en sån här till sina 2 st fruktträd:
11 svar · 2,3k läst
J
Joukko: Hittade ingen växelwire på den sidan.
2 svar · 1,6k läst
S
Skalman: I somras blev det akut/bråttom, det blev en frontmonterat med hydrostatdrivning å elstart å el höj/sänk av aggregatet så hustru klarar av det.Sen äre mulcher å jag slipper strängarna av gräs i höga på sidan om. Snor runt en trädstam/elstolpe- bakhjulstyrd å är jättenöjd. Fast plånboken gnälde men "husse" är nöjd. Avslutar tråden för min del
5 svar · 6,1k läst
H
Harald Blåtumme: [citat] Ja det räcker långt. Är det olja till en utombordare så är det TCW3-klassad olja jag söker. För luftkylda 2-taktare är det JASO FD / ISO-L-EGD jag vill ha, kan ev gå ner en klass till JASO FC. Varför skulle jag välja en olja som inte är avsedd till det jag använder den till och varför välja en olja med lägre klassning om det är obetydlig prisskillnad mot vad som är den
4 svar · 2,0k läst
K
krilbe: Tack för er input allihop! Det blev en Husqvarna 420EL, filsats, och ny olja. Slänger nog min gamla flaska från hedenhös. :-) Någon som vill ha en 25-30 år gammal Black & Decker med sliten kedja? Den funkar fint annars egentligen och är måttligt använd. Skänkes...
6 svar · 5,4k läst
P
patrik1975: I så fall struntar jag nog i det...men skulle vara intressant att veta vilka problem jag skulle stöta på vid ett ev byte av klippaggregat, jag har sett flera bilder på Google med villas med klippaggregat monterade på samma sätt som parken. Stort tack för hjälpen! :)
3 svar · 5,5k läst
J
Jontish: [citat] Tack för svaren, får bli en sådan då jag får den så pass billigt.
12 svar · 5,1k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Så nu är K-Rauta-rean över, så vi kan snacka allvar. Till 300 m2 tycker jag att en bensinare är rejält overkill. En manuell borde räcka, men annars är en eldriven med sladd ett bra val. Här ett exempel: http://www.jula.se/catalog/tradgard/tradgardsmaskiner/grasklippare/elektriska-grasklippare/elgrasklippare-721465/ Men om du nödvändigtvis vill ha en bensinare så:
6 svar · 3,6k läst
L
Lehtin: Då var en Stihl FS 131 beställd. Får hoppas man blir nöjd med den. Skulle komma I butik under nästa vecka så till påsk skall de röjas :thumbup:
9 svar · 15,5k läst
Fel av Åke
Fel av Åke: Snyggt! Seriöst jobbat!:) Bra med återkoppling!
9 svar · 11,0k läst
·
H
Harald Blåtumme: Jag har kört en hel del högt gräs och lättare ängsröjning med en liten 1-hästarstrimmer och kan säga att det är ingen höjdare. Visst det går. Håller med ovanstående tipsare om att gå upp en smula i effekt, typ Stihl FS130 och en någorlunda vettig sele så blir det ett lättsamt jobb. En tusenlapp eller två hit eller dit spelar ingen roll mot glädjen att ha en maskin som är
11 svar · 5,7k läst
H
heimlaga: Jag skulle inte våga....... men då hör det till saken all mina grejor i allmänhet förväntas hänga med väldigt länge.
4 svar · 6,9k läst
T
Tommie 65: Tänkte kolla läget om det finns intresse för 1 st snöplog hva rider inkl snökedjor och Nya hjul 16 x 6.50 x 8 inkl axel för bygge av kärra pris på allt 2300 kr [bild]
0 svar · 2,2k läst
·
H
Hybridnyckel: Stort tack! Bra beskrivning!
15 svar · 9,1k läst
·
S
smurfen72: Bandslungor har inga fördelar om man inte ska tex skotta tak eller om det är väldigt mycket snö så man får ta den i skikt. Vad är egentligen problemet med slungan du har en större slunga funkar på samma sätt men tar mera yta per körning.
4 svar · 6,2k läst
S
Stefan1972: [citat] tveksamma ventiler är standard.......på kinamoppar får man byta de i samband med första servicen typ.....
12 svar · 11,7k läst
riob
riob: Tryckt i mycke fett denna sommar men sjunger fint ändå... Tack för svar
3 svar · 3,8k läst
Krillew
Krillew: [bild] Ja jag köpte ett snöblat från Biltema och även snökedjor därifrån, jag fick korta dom lite. Nu letar jag efter ramvikter.
4 svar · 3,1k läst
·
Göran.W
Göran.W: Kan det vara så enkelt som att fläkten i andra steget är rem driven och remen slirar när man kör. Allt ser ju ut att snurra då när man inte kör snö genom den.
24 svar · 16,5k läst
·
P
patrik112: Hej är det någon som vet om äldre blad till rider passar på min 216 eller är det bara det som heter 966 97 87-01 som passar
0 svar · 2,7k läst
Krillew
Krillew: Hej den är nog ganska så lik den jag just köpt Shibaura GT14. Har just lagt upp en tråd med den. Jag hittade lite manualer på min här: http://gardentractortalk.com/ det finns nog på din också. Är din 2 cylindrig? Jag vet arr Ford har en som är tillverkad av Shibaura men Hako är nog mer som Kubotan. Hako är en bra maskin. Jag också tänkt ha den till snöröjning. Det gäller att
1 svar · 3,0k läst
S
smurfen72: Däcken med kedjor drar i alla fall upp bra med grus om det inte är tjäle men är det slät mark går det säkert bra med hjul utan kedjor men band kanske är bättre men drar dåligt på is.
13 svar · 5,4k läst
A
arvid53: Har samma problem med min LT151. Också prövat byta filtret, men ingen skillnad. Vidare finns ingen bränslepump på min, utan det är självtryck från en överliggande tank. Lite trist att inte kunna köra ut allt bränslet.
2 svar · 8,8k läst
N
Nonkan: Inte värt att bygga om, kostar för mycket för en maskin som ändå är 15 år gammal. Spola av när du klippt istället, lågt ph i ruttnande gammalt gräs.
1 svar · 5,9k läst
J
jompa.larsson@gmail.com: Tack alla för svar i tråden! Visade sig vara remmarna som va dåliga. Nu utbytta och den funkar kanon :)
12 svar · 11,6k läst
M
Mike TM: Problemet kan ju också, till en viss gräns, åtgärdas genom justering av remspänningen ... Rullen nedanför och snett till vänster om översta remskivan flyttas åt höger (sett från slungans framsida).
2 svar · 4,7k läst
A
Avemo: Den startade och gick fint med ett nytt membran. Mannen i affären hade aldrig sett en sådan förgasare förr. Och något modellnummer har jag ju inte hittat. Men efter lite bläddrande i en katalog Hittades ett passande membran.
6 svar · 2,8k läst
·
K
Klabbis 3000: Jag köpte en Ryobi BP42 för ett par månader sedan och än så länge har den både startat och gått helt perfekt. Har dock inte blivit att använda den så mycket än pga. olämpligt väder men slutsatsen hittills är att maskinen är ett lämpligt val för hemmabruk då man också får hög kapacitet och god komfort.
7 svar · 7,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.