2 312 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Att välja snöslunga
Vi flyttar under sommaren till en gård i Norrbotten, strax utanför Luleå där det kommer att bli väldigt mycket mer skottning jämfört med nuvarande infart till carport utanför ett parhus. Har därför kommit fram till att vi behöver en rejäl snöslunga, traktor känns inte aktuellt i nuläget. Ytorna som ska skottas är dels uppfarten (cirka 3x20 meter) och en parkering för 3-4 bilar samt en del förhållandevis långa gångar mellan själva huset och bagarstugan samt uthusen, så en hel del skottande.
Budgeten känns som om den helst inte går så mycket över 20 000 kr och gärna lägre, vill också ha en helt ny slunga och inte en begagnad.
Jag vet inte riktigt vilka märken som är bra men har läst en hel del kring Toro, Husqvarna och Ariens, men tar gärna emot förslag från folk med mera erfarenhet, själv har jag aldrig kört en slunga

Budgeten känns som om den helst inte går så mycket över 20 000 kr och gärna lägre, vill också ha en helt ny slunga och inte en begagnad.
Jag vet inte riktigt vilka märken som är bra men har läst en hel del kring Toro, Husqvarna och Ariens, men tar gärna emot förslag från folk med mera erfarenhet, själv har jag aldrig kört en slunga
Instämmer med ovanstående. Honda och Yamaha är lite i en egen (högre) nivå än övriga, det gäller tyvärr även prismässigt. Även Yamaha har hydrostatdrift vilket är väldigt bekvämt men också effektivt. Min upplevelse är att en 7 hk Honda orkar mer än en 9 hk av andra fabrikat.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Jag tittade på massa slungor inför vintern.
Bestämde mig för att kosta på lite mer och köpte en Honda hss 1380aetd.
Kosta massa, tvivlade lite när jag köpte den.
Men efter jag har använt den så ångrar jag inget.
Det är som någon skrev över att Honda är en klass för sig.
Bestämde mig för att kosta på lite mer och köpte en Honda hss 1380aetd.
Kosta massa, tvivlade lite när jag köpte den.
Men efter jag har använt den så ångrar jag inget.
Det är som någon skrev över att Honda är en klass för sig.
Klicka här för att svara