Har en jordfräs av äldre modell som alltid har startat på andra rycket och gått hur bra som helst. Den är använd en gång per år ungefär. Senaste gången som den användes så stannade den efter ett tag och gick inte att starta. Jag har plockat ner förgasaren och kört den i en ultraljudstvätt. Nu startar den och går fint i ca 2 minuter innan den stannar och inte går att starta. Väntar jag en stund så kan man repetera det igen. Upptäckte även nu att den börjar driva efter en stund vilket jag tror att den inte gjort tidigare. Gissar att det inte har med detta att göra.
Film hur den börjat gå illa och dö.
Visst känns det bränslerelaterat? Kan inte se några dåliga slangar eller liknande men de lär ju börja bli kassa.
Är en Honda F200. Gissar att den är över 30 år gammal.
Film hur den börjat gå illa och dö.
Visst känns det bränslerelaterat? Kan inte se några dåliga slangar eller liknande men de lär ju börja bli kassa.
Är en Honda F200. Gissar att den är över 30 år gammal.
Igensatt tankventilation?
Testa utan tanklock och se om det blir nån skillnad.
Testa utan tanklock och se om det blir nån skillnad.
Har du något bränslefilter på den så kan det vara igensatt. När den står ett tag kan bränslet fylla förgasaren även om det är nästan igensatt. När du kör släpper inte filtret fram tillräckligt mycket och motorn stannar.
Japp sitter ett innan förgasaren och det ser även ut att sitta ett på returen. Vet ej om det är en backventil eller liknande. Lossade på slangen när jag hade lös förgasaren och tyckte att det rann lite klent faktiskt. Men testade även precis efter bensinkranen och tyckte kanske inte att det rann så mycket bättre där. Tror jag har en del slang liggande så borde testa att koppla förbi alltihop och direkt till förgasaren för att se om det blir någon skillnad.
Tack för tipsen.
Tack för tipsen.