D
Du och 19till: 95 ja 4t ingen 2t olja. Oljan fyller du upp till några mm under kanten om det inte sitter en mätsticka på pluggen. 10w 30 säljs under namnet gräsklipparolja. 5w 30 funkar...
1 svar · 5,5k läst
·
I
iLogic: [citat] Svarar mig själv. Ja så var det, drivvajern hade släppt från växellådan. Var och jämförde med en ny idag.
1 svar · 5,8k läst
·
slacker
slacker: Sen skall väl handtaget hållas in för att maskinen skall starta?! Dödmansgrepp helt enkelt.
2 svar · 4,7k läst
·
ChristerMyr
ChristerMyr: https://www.stiga.com/se/support Här kan du börja söka
5 svar · 8,6k läst
·
E
ErikLa: Tack för alla tips. Jag gick en helt annan väg och köpte en begagnad Murray åkgräsklippare med rejäl uppsamlare i rätt fint skick för 2 000 samt en Husqvarna 115iL grästrimmer. Får se efter sommaren hur det gått med den och grästrimmern
9 svar · 7,5k läst
T
TobiasK233: Hej Jag skall köpa en högtryckstvätt, ändamål blåsa av bilen och tvätta marksten. Är det någon som har Biltemas Högtryckstvätt och kan dela med sig av erfarenhet? Tänker på deras stora HPC 120B för 1999kr Gör den jobbet? Är fullt införstådd med att det säkert kan bli bättre ju mer pengar man kan lägga men nu är det första året i hus och det regnar ut pengar på allt som
0 svar · 2,4k läst
J
Johan_1985: Hej. har en jonsered lth18 med hydrostat som driver dåligt när den blivit varm. har kollat lite på den men har ingen större erfarenhet av dom. mvh Johan.
0 svar · 3,0k läst
R
Rolle85: Ja.
9 svar · 3,9k läst
·
K
kaj_78: [citat] Får hoppas det har kollat lite på Youtube o det va inte så svårt. Men däremot svårt att hitta exakta ventil spec
6 svar · 13,3k läst
F
fiskbuggaren: [bild] [bild] Fördel avant på återförsäljarsidan.
2 svar · 4,1k läst
·
M
mili1983: Öppnat, rensat, servat, lite WD40 lite här och där och vips så fungerar den bättre än tidigare. Tack alla för er hjälp!
23 svar · 5,8k läst
·
Fairlane
Fairlane: Väcker liv i tråden igen, mest för att visa någon annan som funderar på en liknande billig klyv, eller Jula-klyven. Jag har en liknande, en CoTech, dvs Clas Ohlsons märke. De har slutat att sälja, men det är väl något som påminner om Julas, dock på 5 tons tryck. Jag har klyvt lite i helgen, mest gran, men också tall, björk och sälg. Bitarna är cirka 30-35 cem långa. Största
12 svar · 5,5k läst
·
L
Lutte: Det var ordentligt med rabatt du fick! Synd att man själv aldrig gör såna klipp. Men det är iaf en bra indikation på hur man ska värdera begagnade maskiner. Ja vikten är ju en faktor att väga in när man kollar på olika maskiner så man faktiskt vältar gården vilket är en viktigt faktor, inte nu för jag ska spela golf och vill ha snabbt bollrull men just för att det ger en
12 svar · 12,4k läst
C
cpalm: [citat] Det är en s.k. hästgård, så mer park- och gårdsskötsel än trädgårdsskötsel. Vi har en "riktig" gräsklippare, Kubota F1900, så vagnen är ingen match för den, men jag tror inte det skulle vara något problem även med en enklare klippare. Själva vagnen är lättdragen så det handlar mer om last och terräng. Den går mer eller mindre konstant så den har verkligen varit helt
5 svar · 5,5k läst
F
Famousjonka: Någon som har lika maskin och skulle kunna fota hur fjädern till gasreglaget sitter? Har haft bort o renoverat förgasaren men när jag monterar ihop allt öppnas gasspjället när man drar ner reglaget o stänger när man drar upp den till fullt alltså tvärtom
0 svar · 2,1k läst
Mats-S
Mats-S: Vad du än gör, släng den inte på tippen, Klippo är en äkta evighetsmaskin Lägg ut den på bjussa.se så får du den hämtad av någon som kommer att uppskatta den i många år till
17 svar · 24,7k läst
E
Ekbacken1: Hej, tack för ditt svar. Jag tänker mer på de bogserade som mer påminner om en harv.
2 svar · 4,0k läst
Erik Edler
Erik Edler: Har nu hunnit köra lite mer, bytt olja första gången etc. Går bra men varit tvungen att efterdra lite bultar och spänna drivremmen. Sambon tycker den är hemsk, för bred och tung, hon orkar inte styra. Så slutsatsen är att detta är en maskin för en rätt händig karl som inte tycker det är ett problem att skruva lite och som har viss känsla för slappa kilremmar och lagom
9 svar · 8,8k läst
J
J.Gustavsson: Jo jag meckade med gräsklipparen idag och drog ut å in kontakter , drog å slet i sladdar , men inget hjälpte. Döm av min förvåning så blev jag lätt irriterad så jag började dra växelspaken fram å tillbax. Då helt plötsligt när jag la i neutralen efter att ha jukat med spaken och la i neutalen igen så funkar allt igen , märkligt men löst.
1 svar · 2,3k läst
Putten
Putten: Sitter på en gammal 1132 från början av -80 talet som är väldigt driftsäker och pålitlig. Skottar helt ok, men skulle vilja att den skottar hård snö bättre. Begränsningen är i snöskruven som är av en trummodell, jag skulle vilja få dit en tandad skruv istället. Är denna operation möjlig? Vad bör jag använda för skruv?
0 svar · 3,0k läst
·
anders07
anders07: Jag har en billig Hamron från Jula som gjort jobbet ett bra tag redan... Just för att tvätta bilen, spola av stenbeläggning, betong, etc
2 svar · 2,0k läst
T
Tobiasen: Nja nog har jag några återförsäljare, men grejen är den att jag är osäker på om det ö.h.t är rätt rem. För när jag spänner handtaget max så går remmen fortfarande att lyfta av remskivan. Men dom kanske blir så pass uttänjda? Har köpt slungaren begagnad nyligen.
2 svar · 2,9k läst
·
R
Rolle85: Sålde av klipparen till en som ville laga den. För min egen del går jag tillbaka till min Klippo från 2006.. Slutet gott.
19 svar · 25,1k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Tror en bild på maskinen kunde vara på sin plats... (y) Generellt så är det ju troligen nån tätning nånstans, som gått sönder...
1 svar · 4,5k läst
A
andreasjoo: [citat] [citat] Hm okej, ja det kan ju säkert fungera men likaväl bli jävligt dyrt.. :cool: finns det någon här som har bytt fettet i vinkelväxeln och vet vad som ska användas? Stiga sålde någon tub för ca 700kr, vilket inte kändes direkt försvarbart att betala då slungan är värd kanske det dubbla..
13 svar · 9,5k läst
M
mrkjellman: Såhär ser den ut
1 svar · 2,1k läst
·
ChristerMyr
ChristerMyr: Jag har en Vespa 1959, 150 cc Hittade den på sama länk. Tackar!!
2 svar · 2,2k läst
hscn
hscn: Om/när du lyckas lossa svänghjulet kanske du kan ha nytta av följande länk https://www.agria.de/index.php?id=236&cms_id=236&famid=10&typid=1600&itemid=1600001&groupid=95&tableid=0019900&languageid=de Youtubefilm, vet inte om den ger så mycket [MEDIA=youtube]pvc5QYuOMWs[/MEDIA] Större maskin men kan kanske ge lite tips om svänghjulsdemontering [MEDIA=youtube]vkhvEvkMS5E[/MEDIA]
122 svar · 24,6k läst
·
F
Finndjävel: [citat] Elbilar använder främst hög spänning för att batterier fungerar bäst och längst kopplade i serie och inte i parallell. Verkningsgraden är samma, det som kan skilja är storleken på värmeförluster, Det löser man genom att använda mera koppar. Det som stämmer är att man kan bygga mindre och smidigare med högre spänning, när det kommer till batteridrivna maskiner handlar
5 svar · 3,5k läst
J
johan_paz: Då jag har robot så går numera min åkgräsklippare en gång på våren och ett par gånger på hösten. Detta resulterar i att jag får köpa nytt batteri tämligen ofta. Tänkte höra, om någon har testat biltemas LifePO4 batteri till åkgräsklippare? Bara 3,5 AH, men å andra sidan så har man ju inga förbrukare på en klippare, och startström ger det upp till 150A, vilket borde räcka
0 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.