Trädgårdsmaskiner
Anonymiserad 433451: [citat] Vilken storlek på motorn? 10.5, 12, 12.5,13,15 hk?
Anonymiserad 433451: [citat] Ja eller från avluftningsventil i locket när det regnat...
Peter Engkvist: [citat] Kanon! Var finns det och hur mycket vill du ha för det? Mvh Peter
eal: Köpte en Stihl FSA135 häromdan när jag ledsnat på att meka med den gamla bensinröjsågen. Jättenöjd hitintills, men bara kört med tråd än så länge. Får se sen hur den gillar att gå med klinga. Fast den tar ju en hel del batterier... men eftersom jag har samma batterier till motorsågar, häcksax och gräsklippare så är det inte nåt stort problem, men kan ju givetvis vara
Lakritsianen: [citat] https://www.pankpraktikan.se/2021/06/02/vattna-med-sjovatten-2/
Anonymiserad 433451: [citat] Jajemän de finns under Hva paraplyet de med.
jonaserik: Kan det här vara till hjälp https://www.byggahus.se/forum/threads/ta-bort-rattstang-stiga-park.214027/
boohoo: Har någon koll på om Husqvarnas batteriserie BLi även funkar på Gardenas maskiner? Batterierna ser tämligen snarlika ut etc men lyckas inte googla mig till om dom funkar mellan de båda märken...
ClasseClas: Kanske @Bocken Bruse fick bort sin Mulcherplugg. I vilket fall så lägger jag med en bild från manualen där det framgår att man skruvar från ovansidan och att det är 2 skruvar som ska bort. [bild]
Anonymiserad 433451: en maskin är bara så bra som det underhåll den får.. Det går att väga in remskivorna med vattenpass.. Och känna på lagren. Kolla spännare mm..
Anonymiserad 433451: [citat] skumgummi. Köp och klipp till (y):cool:
Anonymiserad 433451: [citat] Går att sätta i tank och förgasare från en sprint classic motor i dessa.. Då blir det billigare med delar(y)
Argastesnickaren: Så länge det finns spänning i batteriet så fryser det inte sönder. Så i fortsättningen ta in eller underhållsladda så klarar det sig i fortsättningen.
Stefan1972: Klart att remmar blir varma om de överför ett moment. Dessutom är en av remmarna från motorn lite klent dimensionerad så den slits alltid mycket. Från motorn till midjan typ. Bytte en igår....... Dom här maskinerna är inte dimensionerade för nå långt gräs. Då går det tungt och slits hårt. Är nog mest tänkt för vackra slottsparker där man trimmar gräset varje dag nån
cpalm: [citat] Nä, jag förstår hur du tänker, du behöver en enkel billig maskin utan krusiduller, och jag säger inget om det. Men för 250 spänn får man räkna med att inte bara få en enkel maskin utan att tillverkaren dessutom tummat på kvaliteten så långt det bara är möjligt. Risken är överhängande att det är fullständigt odugligt skräp och det hade varit bättre för alla om de
Mikaela123: Tack alla! Det funkade när jag satte en spärr mot bladet! :-)
Bronken: Leta fram en video på hur en ismaskins-förare kör på en hockeyrink för att hinna göra det så effektivt som möjligt på den korta tid de har på sig i pausen.
Anonymiserad 433451: [citat] visst är det skönt när det är lättlöst?
Anonymiserad 433451: [citat] inte helt överens med det.. dagens bensin ger mer problem än den äldre. det blir mer beläggningar i förgasare mm än med den äldre. motorer som. stått i 30 år kan man få fart på utan större ansträngning.. Men med dagens soppa så kan det vara omöjligt efter bara 6 månader.. Alkylat är en annan sak.
Anonymiserad 433451: samma klippare som Hva LT125.. så den remmen passar
Cillerill: [citat] Ok tack för ditt svar, vi ska försöka
jonaserik: Startar/stoppar pumpen ofta, så kan det vara dåligt med luft i hydrofonen ( en stor galvad tank ) stäng av pumpen och töm tanken helt, brukar vara en kran/avtappning under, stäng vid tom tank och starta pumpen. Prova med det innan nästa felsökning, enklaste varianten.
Cillerill: [citat] Hej. Vi ska byta bakre driv rem på vår mys men får inte av den gamla på mitten under där man har fötterna. Vet du ngt?
Cillerill: Hej, undrar hur man får över drivremmen på det mittre drivhjulet som ligger mot golvet? Det behöver sänkas....
GaviaA: Läser mina gamla anteckningar från 2020: Rengöringspatron är till för att rengöra brännkammaren - inte för att rengöra munstycket. Nyare apparater är självrengörande och behöver inga rengöringspatroner. Istället har dessa apparater problem med munstycket. Byte till gamla typen av munstycke brukar fixa saken. Problemet var att ingen ville sälja mig ett sådant munstycke. Acreto var
Alfredo: [citat] Kör på säger jag! [citat] Olja byter man normalt genom att tappa ut den ur "oljepluggshålet" i oljetråget och då ska maskinen stå normalt. En enkel oljebytarpump är ett smidigt alternativ. Denna från Jula med kvalitet passande priset... Men ändå användbar. [bild]