10 794 läst ·
6 svar
11k läst
6 svar
Byte av rem (754-0241A) på MTD
Någon som bytt drivrem 754-0241A på en MTD 125 13AH773F600?
Mitt problem är först o främst att lossa drivhjulet som sitter under batteriet för att få loss remmen
Axeln till klippaggregatet sitter tvärsöver bulten till hjulet
Hur har ni löst detta?
Har ni rivit mer eller finns det någon fiffig sätt att slippa det?
Mitt problem är först o främst att lossa drivhjulet som sitter under batteriet för att få loss remmen
Hur har ni löst detta?
Fläkthjulet på hydrostaten behöver ej lossas.Släpp remspännarn mitt inunder,sen krävs det att du tvingar remmen att löpa vid sidan om hjulet,samtidigt som du roterar remsystemet för hand.Nu när du gjort detta är det bara att ta bort remmen. Mvh Kalle!F finnmagic skrev:Någon som bytt drivrem 754-0241A på en MTD 125 13AH773F600?
Hur har ni löst detta?
Hej. Hur mycket måste man plocka ner för att komma åt och byta drivrem. ?K Kalero skrev:
Hej. Lyckade du byta driv rem? Det ska vi göra och hur pass svårt var det?F finnmagic skrev:Någon som bytt drivrem 754-0241A på en MTD 125 13AH773F600?
Hur har ni löst detta?
Hej, lyckades du byta? Vi får inte av drivremmen den bakre ...F finnmagic skrev:Någon som bytt drivrem 754-0241A på en MTD 125 13AH773F600?
Hur har ni löst detta?
HejCillerill skrev:
Lite pill är det så att säga.
Man är lite "snål" med att riva i början ;/
Nu mera tar jag bort karossen med sitsen på alltid, mycket lättare att komma åt allt.
Sitter med skruvar vid pedalerna (Underifrån 10 mm.) och bak på ramen 4st.
Plocka bort handtagen från styrspakarna. Göm ej sladdarna till brytaren vid vänstra sidan av sitsen under ett liten plåtkåpa som sitter fast med liten skruv (8mm nyckel?)
Sen lyfter man sonika av sitsen med medföljande övre plåtdelen med sits.
Lossa på skruven undertill på främre stora hjulet så pass att du får bort remmen.
Har kanske glömt någonting men inte särskilt svårt att se när man börjar.
Takk for tipset, guld värdt!!! Superenkelt när man fikk av dekselet
Klicka här för att svara