T
tomasjo: Hej @qvintus4, vad blev det? :)
49 svar · 20,7k läst
·
H
Hegge_: Tack för tipset! Köpte 2. Skall bli spännande att se vad det blir för resultst. Satt på altanen och förbannade strängarna med gräs igår efter klippning.
5 svar · 2,6k läst
J
jonko: [citat] Det går säkert att tillverka ett eget skydd av en hink eller nåt.
3 svar · 5,0k läst
Ragnwald T
Ragnwald T: [citat] Samma problem men tyvärr fungerar inte nedre länken för mig 😞
3 svar · 12,3k läst
·
Stucki
Stucki: Hej Multiman, min morbror som är enormt mycket händigare än jag drog i snöret och höll på att bli av med handen som följd då snöret rycktes tillbaka. Sagt och gjort, han kollade cylindern, tändspole och allt såg fint ut. Det enda han kunde komma på var att kniven satt löst vilket den gjorde. Jag hade, i samband med slipning, inte dragit åt kniven ordentligt! Nu går maskinen som en
2 svar · 1,8k läst
B
Bigfoot: [citat] Min Stiga köpt på Jula för ca 10 år sedan klarar det hyfsat bra. Den har vals, inte knivar. Jag har misshandlat den ganska mycket med grova / hårda grenar och den lever än. Det fungerar ju så klart inte med en 30 mm rundstav i ek, men torra björkgrenar och liknande på 30 mm är inga problem. En sak som inte riktigt stämmer med reklamen är att det inte alltid är så enkelt är
18 svar · 24,0k läst
Gauthier
Gauthier: Så, det här fungerade, mitt problem var att del 1 i min första bild var konstigt böjd. Det runda hålet var nästan rakt ovanför rotationsaxeln, och då ändrades inte avständet (eller fjäderns utdragning) till del 2. Genom att placera fjädern såsom @ByggareBob_ beskrev, men böja ut del 1:s ögla, så började allt funka som det skulle. Tack!
5 svar · 3,2k läst
·
S
Stubai: [citat] Den kärvar inte i höljet då? Prova att smörja.
8 svar · 2,7k läst
·
Pricko94
Pricko94: [citat] [citat] Hej, ditt PM gick inte igenom. Vet inte varför. Pröva igen.
9 svar · 6,6k läst
·
N
Nalleman64: Reservdelar till Briggs köper jag alltid hos reservdelaronline.se De har eller kan få fram i stort sett allt.
4 svar · 2,8k läst
·
A
AG A: [citat] Ja, du har helt rätt. Det kom väldigt lite olja. Det har funnits ett problem de sista veckorna. Eller då uppmärksamades att det var väldugt lite olja. Jag fyllde då på. Men då blårök den i ca en halvtimme. Likadant nästa gång jag skulle klippa. Så då började misstänka att stickan någon gång skulle vart utbytt. Eftersom motorn gick rent, när den bränt bort överskott av
54 svar · 27,9k läst
·
B
Byväg59: [citat] Hej, nu är det här flera år sen.. men undrar om du möjligtvis kommer ihåg vad du gjorde? Jag gjorde av misstag samma sak idag då jag under rengöring/stress glömde sätta tillbaka den lilla brickan som ska "låsa" allt när man sätter sprinten i hålet. Det är näst intill stumt för mig nu och får verkligen inte till det. Mvh Klantig tjej 🙄
5 svar · 5,9k läst
·
K
Kapten Bölja: En Ryobi, RLM3640Li. problemet är att när man fösöker starta låter det om den försöker starta under någon sekund, sedan stannar den, inte minsta tecken på att den låter ansträngd utan den bara lögger av trots attt batteriet är full ladddat. vad kan problemet vara? tacksam för tips!!!
0 svar · 2,6k läst
D
Danrud: [citat] Är det en Stiga Turbo 48 S B så tar man bort plastkåpan på undersidan , 3 skruvar. Lossar spännskruven till remmen på baksidan och byter rem
12 svar · 27,5k läst
B
busgraab: [citat] Lite bilder vore bra
1 svar · 3,1k läst
B
busgraab: Koppla ur hydrostat (brukar finnas en pinne/spak för det). Kör sedan framåt bakåt med hydrostaten urkopplad. Fram back, fram back Typ 10ggr. Sen kopplar du i hydrostat och upprepar. Nöt på fram/back. Kontrollera oljenivån. Mvh
1 svar · 6,1k läst
B
busgraab: Kolla så att rullarna linjerar, inte är sneda, samt kontrollera lagret i spännrullen. Mvh
1 svar · 2,9k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Jag överdrev här. Maskinen är från 2009, dvs nästan ny. Men idag fick jag beställa första reservdelen, vajern hade rostat sönder.
32 svar · 5,4k läst
·
A
andth: Bumpar denna. Behöver byta vajrar så jag undrar om ngn vet vilken/vilka vajrar som funkar till Homelite OHV 140 HLM140 SP
12 svar · 33,6k läst
·
C
cpalm: [citat] Det handlar inte bokstavligen om ork så klart, utan det absurda i att krypa runt på alla fyra och mäta stubbar i (f.d.) skogen. Inte minst då tillvägagångssättet som sagt signalerar en prismodell som säkert passar utmärkt för ett par stubbar i en villaträdgård men troligen är helt orimlig när det blir lite volymer. Med grävaren kan jag peka på området och ge instruktionen
8 svar · 3,1k läst
Bocken Bruse
Bocken Bruse: Absolut! Ett ocentrerat centrumhål kan få vinkelväxeln och rasa i rekordtid är min uppfattning.
1 svar · 1,5k läst
Bocken Bruse
Bocken Bruse: Det är väl ingen större skillnad på olika röjsågsklingor och slyklingor till röjsågar. Största skillnaden är väl centrumhålet som varierar mellan antingen 20mm eller 25,4mm (en tum). Samt naturligtvis möjligen kvaliteten. Vissa är troligen lite bättre, vissa lite sämre. Man får vad man betalar för gäller väl även när det gäller röjsågstillbehör. ReservdelarOnLine.se >
2 svar · 2,5k läst
Tokslut
Tokslut: Lär vara billigare att anställa en manuell rensare
1 svar · 1,1k läst
B
boxbygg: Hej försöker byta knivfäste på min Multiclip 46 av Stiga . Man ska på något sätt använda sig av en halvmåne till kil för att låsa fast knivfästet, men jag förstår inte hur eller var . Någon som kan förklara ?
0 svar · 5,1k läst
·
A
Alanch: Bumpar denna tråden. Har flertalet tallar på tomten och sugen på en klippare med uppsamlare. Men är dagens batteriklippare med compositchassi och uppsamlare något att ha om man jämför med en klippo med alu chassi?
4 svar · 6,9k läst
Fotografen
Fotografen: Förutsatt att batterierna är ok så brukar det vara en av dessa i denna sortens prylar: korroderade kontaktytor som inte ger kontakt, eller en trasig plastbit som inte kan klämma ihop två kontaktytor. Börja med en okulärbesiktning så att allt ser helt och o-korroderat ut.
5 svar · 7,7k läst
·
P
peter.linkan: Det blev en Felco 2. Provade den i affär och tyckte inte alls den var stor, helt normal storlek. Jag provade en av modellerna också som var för mindre händer och den var otroligt liten! Så Felco 2 tror jag är standard-storlek, inte bara för stora händer som det stod i instruktionen. Ville bara tipsa här om andra söker efter samma :)
8 svar · 4,6k läst
U
Underline: Blev en al-ko t22 comfort som dom sälj för 24 tusen på Hylte. Inkl en vagn för 800 riksdaler tillslut. Blir spännande att se vad den kan erbjuda :) Gammelklipparen fick Parkinson så behöver en nu. Var en 2016 års modell till salu men den kosta lika mycket som en ny enda skillnaden var att den gamla hade uppsamlare och den nya inte. Var ju inte direkt imponerande erbjudande 😅
59 svar · 7,0k läst
Hep
Hep: Amazon brukar vara smidiga tycker jag. De ville ha bildbevis på att den var trasig. Jag svarade att det inte gick, men att en video enkelt skulle visa det. Deras ärendesystem kan inte ta emot video och då litade de på mig. Kan säkert ha påverkat att jag handlat rätt mycket och själv varit smidig med de ärenden jag haft.
14 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.