Blir inte klok på vad som saknas. Jag tror att detta är gasreglage, vi har en lös fjäder som förmodligen ska vara inblandad.

Vajern 3 får del 1 att snurra, men inget är kopplat till den. Del 2 behöver vara i ett visst läge för att klippæmotorn ska starta.

Ska 1 och 2 vara sammankopplade med fjädern? Ska fjädern bara vara för 2? Vad ska isf 1 styra? Närbild på en motorgräsklippares förgasare och throttle-mekanism, markerad med nummer och pilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Med governor-fjädern såhär har det typ funkat en gång, och kunde styra gasen med handtaget. Fast det känns inte rätt, fjädern böjer sig i maxläge.

• Komplex maskindel, troligen förgasare, fjädrar och stag, slitna mekaniska komponenter, smutsig, behöver rengöring.
    Skapa konto
  • Närbild av en smutsig mekanisk del med fjäder och kabel, möjligen från en motorcykel eller annan maskin.
    Skapa konto
Helt rätt att de ska sitta ihop.
Kan kolla imorgon exakt var den sitter

Bästa svaret

Gauthier Gauthier skrev:
Med governor-fjädern såhär har det typ funkat en gång, och kunde styra gasen med handtaget. Fast det känns inte rätt, fjädern böjer sig i maxläge.
Så sitter den på min (se bild).

• Motor, röd tråd, metallkomponenter, smuts, slitage, improviserad reparation eller tillfällig fix.
    Skapa konto
Ah, ok! Jag trodde inte att det hålet skulle vara tillräckligt långt borta från axeln för att göra skillnad. Testar, tack!

Så, det här fungerade, mitt problem var att del 1 i min första bild var konstigt böjd. Det runda hålet var nästan rakt ovanför rotationsaxeln, och då ändrades inte avständet (eller fjäderns utdragning) till del 2.

Genom att placera fjädern såsom @ByggareBob_ beskrev, men böja ut del 1:s ögla, så började allt funka som det skulle. Tack!

• Gilla
ByggareBob_ och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.