Blir inte klok på vad som saknas. Jag tror att detta är gasreglage, vi har en lös fjäder som förmodligen ska vara inblandad.
Vajern 3 får del 1 att snurra, men inget är kopplat till den. Del 2 behöver vara i ett visst läge för att klippæmotorn ska starta.
Ska 1 och 2 vara sammankopplade med fjädern? Ska fjädern bara vara för 2? Vad ska isf 1 styra?
Vajern 3 får del 1 att snurra, men inget är kopplat till den. Del 2 behöver vara i ett visst läge för att klippæmotorn ska starta.
Ska 1 och 2 vara sammankopplade med fjädern? Ska fjädern bara vara för 2? Vad ska isf 1 styra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Med governor-fjädern såhär har det typ funkat en gång, och kunde styra gasen med handtaget. Fast det känns inte rätt, fjädern böjer sig i maxläge.
Helt rätt att de ska sitta ihop.
Kan kolla imorgon exakt var den sitter
Kan kolla imorgon exakt var den sitter
Bästa svaret
Så, det här fungerade, mitt problem var att del 1 i min första bild var konstigt böjd. Det runda hålet var nästan rakt ovanför rotationsaxeln, och då ändrades inte avständet (eller fjäderns utdragning) till del 2.
Genom att placera fjädern såsom @ByggareBob_ beskrev, men böja ut del 1:s ögla, så började allt funka som det skulle. Tack!
Genom att placera fjädern såsom @ByggareBob_ beskrev, men böja ut del 1:s ögla, så började allt funka som det skulle. Tack!
Klicka här för att svara