Har köpt en gammal trädgårdstraktor.
Skulle behöva hjälp att identifiera vad det är för maskin för att kunna beställa delar till den och kunna söka efter en manual/bruksanvisning.
Vet ingenting om den mer än att det står "Yard King 125/96" på motorhuven. Vet inte ens tillverkningsår.
Är det någon som har information om denna så är jag mycket tacksam. Kanske någon som har en manual eller vet var man kan ladda ner?
Tack på förhand!
Skulle behöva hjälp att identifiera vad det är för maskin för att kunna beställa delar till den och kunna söka efter en manual/bruksanvisning.
Vet ingenting om den mer än att det står "Yard King 125/96" på motorhuven. Vet inte ens tillverkningsår.
Är det någon som har information om denna så är jag mycket tacksam. Kanske någon som har en manual eller vet var man kan ladda ner?
Tack på förhand!
Googlade
"YARDKING - RESERVDELAR" https://www.hakma.se/reservdelar/yardking.html
Och så finns det lite filmer på Youtube
"YARDKING - RESERVDELAR" https://www.hakma.se/reservdelar/yardking.html
Och så finns det lite filmer på Youtube
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Min yard king, dock annan modell än din baserat på utseende, var i grunden en Murray, de flesta delar jag köpt har varit som murray-delar. Om lika för din så kan en väg framåt vara att hitta vilken Murray som motsvarar din. Jag lurade ut det från dokumentation / etiketter på klipparen, sålde den i somras så har inget kvar att visa tyvärr.
/U
/U
Tack. Jag gissade också på Murray efter att ha googlat lite. Mycket längre kom jag tyvärr inte. Tändningslåset strular men jag har löst det idag med att sätta dit en startknapp från + till startreläet. Det funkar bra.
Ser att remmarna sjunger på sista versen men det är svårt att hitta nya utan modellbeteckning. Kan inte hitta några klistermärken som inte är övermålade tyvärr.
Vet inte hur känsliga måtten är om man kan mäta upp befintliga remmar och dra av lite för eventuell töjning.
Har inte någon dokumentation alls till denna tyvärr
Ser att remmarna sjunger på sista versen men det är svårt att hitta nya utan modellbeteckning. Kan inte hitta några klistermärken som inte är övermålade tyvärr.
Vet inte hur känsliga måtten är om man kan mäta upp befintliga remmar och dra av lite för eventuell töjning.
Har inte någon dokumentation alls till denna tyvärr
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
när jag skulle montera en snöslunga på en (annan) åkgräsklippare som inte riktigt var till den maskinen => det fanns ingen ”officiell del” köpte jag rent på längd, tror jag fick instruktioner i linje med mät med snöre i botten på på varje hjul (minns dock inte om det var exakt så man skulle mäta så lyssna med en handlare) och fick en rem framplockad, var med bakom disken och det kändes som att den handlaren (Pelles i Hallstavik men finns säkert andra motsvarande) hade ett rejält sortiment, olika längder, profiler och material. Så hittar du någon som inte bara går på artikelnummer ska du säkert kunna lösa detL LMC400 skrev:
/U
Tack. Ja det får nog bli att mäta om jag inte kan lyckas få fram någon modellbeteckning. Det finns massor med remmar på nätet. Gäller bara att hitta rättullberg skrev:
när jag skulle montera en snöslunga på en (annan) åkgräsklippare som inte riktigt var till den maskinen => det fanns ingen ”officiell del” köpte jag rent på längd, tror jag fick instruktioner i linje med mät med snöre i botten på på varje hjul (minns dock inte om det var exakt så man skulle mäta så lyssna med en handlare) och fick en rem framplockad, var med bakom disken och det kändes som att den handlaren (Pelles i Hallstavik men finns säkert andra motsvarande) hade ett rejält sortiment, olika längder, profiler och material. Så hittar du någon som inte bara går på artikelnummer ska du säkert kunna lösa det
/U
Gammal tråd och jag vet inte om den fortfarande är aktuell. Jag har både reservdelslista och instruktionsbok, kan scanna och skicka om du vill ha.L LMC400 skrev:Har köpt en gammal trädgårdstraktor.
Tack på förhand!
Har haft min klippare sedan ny 1998. Har stor tomt så mycket körd dessutom hade mina grabbar den och körde med när dom var mindre. Mer slitstark maskin får man leta efter. Har bytt några remmar och knivar genom åren. Nu är bromsbelägget slut, ungefär det enda som inte finns som original reservdel, så det var därför jag hamnade här annars bara går och går den.
Hej, jag har också en YardKing och hade väldigt gärna tagit en reservdelslista och instruktionsbok!Qwerty22 skrev:
Gammal tråd och jag vet inte om den fortfarande är aktuell. Jag har både reservdelslista och instruktionsbok, kan scanna och skicka om du vill ha.
Har haft min klippare sedan ny 1998. Har stor tomt så mycket körd dessutom hade mina grabbar den och körde med när dom var mindre. Mer slitstark maskin får man leta efter. Har bytt några remmar och knivar genom åren. Nu är bromsbelägget slut, ungefär det enda som inte finns som original reservdel, så det var därför jag hamnade här annars bara går och går den.
Jag skickar dig ett pm!
R Racetec skrev:
Hej, ditt PM gick inte igenom. Vet inte varför. Pröva igen.R Racetec skrev:
Klicka här för att svara