N
Norrlandskusten: Funderar på plats. Antingen i framkant av tomten så att det blir det första man ser, eller bakom huset där det finne en bra plats? Hur tänker man?
0 svar · 1,1k läst
13th Marine
13th Marine: Nä, det har jag inte tid och ork med. Dynorna tas dock in. I vinter fick borden stå ute, det sämre under taksutsprånget, och det bättre även det under takutsprång samt lutad mot väggen så att skivan var ganska skyddad.
1 svar · 990 läst
lunnabo
lunnabo: Lägg natursten! Alltid vackert. Kullersten eller gamla handhuggna blankslitna storgatsten.
2 svar · 14,4k läst
·
O
olsjo: Eller så köper du en billig batteridriven trimmer för några hundralappar på jula?
1 svar · 3,5k läst
·
T
Trädgårdsfru: Förslag på vad jag kan behandla våra betongstenar med? Gjorde en stengång i betong i somras (de som är innanför gräsmattan ska fyllas med grus runt om). Stenarna är i lite olika färger då vi både använt olika fabrikat å oxå har pigmenterad en del av betongen. Skillnaderna syns när det har regnat å är vått å gången blir då jättefin. Men såhär i torrt tillstånd ser den så
0 svar · 1,8k läst
·
Nissens
Nissens: En enkel lösning är att sätta ut en radio eller högtalare med radioprat på. Grisar gillar inte ljud från människor. Det behöver inte vara hög volym.
89 svar · 54,5k läst
Maria T
Maria T: [citat] Har, och haft, Gardenakopplingar och munstycken som hållit i 8-10 år, men den som plattläggarna lånade förra april och lät ligga utomhus frös sönder (och de ersatte den), så @crazytok jag tycker också att Gardena håller bra kvalitet så länge en inte låter munstyckena/pistolerna ligga utomhus när det blir frysgrader.
3 svar · 4,0k läst
·
K
Kraken3333: Har 5st betongplintar som ska hålla stolpar för ett 6 meter långt och 1,60 högt insynsskydd. Stolparna är 95x95. Vad ska jag fästa stolpen med i armeringsjärnen? Något genomgående med mutter på andra sidan eller fyra rejäla skruvar som "möts" på mitten i alla fyra hål? [bild]
0 svar · 2,2k läst
·
A
Alex Holmén: [citat] Känns lite läbbigt för en stadsbo :surprised:
143 svar · 36,2k läst
·
C
CarlWalter: Jag har byggt en egen grill av leca och puts. Det jag ville åt var en stor grillyta och har därför en yta på 1,2 m x 0,6 m. I sista skedet nu har jag murat upp eldfast tegel med eldfast bruk och använt bostic heat som fogmassa. Av allt jag hittills provat är detta klart bäst, dock kommer det inte tåla vatten vid tex regn. Kommer jag behöva täcka över grillytan mellan varje användning
0 svar · 1,1k läst
·
D
dulle85: [bild] [bild] Hej, tänkte bygga pergola i år och undrar om konstruktion känns rimlig mest på bärande 45x145 mm pga vikt. Hur stor är risk så den böjer sig. Mvh
0 svar · 2,3k läst
·
H
Hanna_090: [citat] Intressant! La du Wiraduken i botten, dvs under det dränerande bärlagret, eller la du wiraduken under sanden? Eller använde du Wiraduk till båda ändamålen? Mvh Hanna
7 svar · 5,8k läst
C
Christoffer L: Kanske inte så vackert från andra riktningen men det ser man ju inte från sin sida... grannen kan ju sätta en häck om de störs...
16 svar · 15,6k läst
·
J
jonaserik: Odlingslådor då ska det inte vara tryckt virke och när virket kommer under jord ruttnar det ganska snabbt. Lecablock kan vara en typ att sätta, tål att vara under jord, ruttnar inte. Mer jobb och lite dyrare, gör ordentligt direkt, så behöver ni inte göra om.
1 svar · 2,2k läst
·
J
jonaserik: [citat] Är nog bra att du inte gör det med den tonen som du har Att reparera den går nog hjälpligt men den kommer ev, att ge sig mera, men var och hur är ingen som vet i dag och då ska man veta var det är möjligt att reparera den för ett bra resultat, Det vet inte TS riktigt så därav en fråga på forumet. för att få lite pejl på det hela.
17 svar · 6,2k läst
·
M
Mad_Man: Hej, Jag skulle behöva lite råd med val av stolpar till nytt staket. (Det gamla har ruttnat bort). Min plan är att sätta två rader kantsten och i linjen mellan första och andra raden ha staketet Se bild). Först och främst, vilken typ av stolpe skall jag ha? Underlaget är består till stor del av ganska stora partitioner (Se bild). [bild] [bild] Spontant hade jag tänkt mig stolpspjut,
0 svar · 1,1k läst
·
holmberg87
holmberg87: Ja jag funderade både på betong lr nån hårdfog men ja vettetusan. Har vattnat med ättika nu iaf så de ska nog inte växa på ett tag. Torrbetong lyckades jag inte hitta nånstans och det var jag lite sugen att testa
5 svar · 2,1k läst
·
B
bergquist: [citat] Hehe jo så klart, när jag kör en 20 meter slang så kommer inte ens spridaren igång
36 svar · 39,6k läst
P
Anonymiserad 433451: Kan det vara skräppan?...
4 svar · 4,3k läst
·
J
jonaserik: I princip har det ingen betydelse var backen sitter på sugledningen, den ska bara se till att inte trycket går tillbaka till brunnen och tömma hydrofon/tryckkärl och pumpen startar/stoppar i ett kör. Att koppla på röret kan gå, men är lite av överkurs med ytterliga omvandling av rörmaterial och risk för otäta kopplingar. Klart att grövre rör gör att pumpen kan suga mera. Beroende
3 svar · 1,7k läst
·
C
cpalm: Räkna med att timret inte kommer att överleva särskilt länge. "Traditionellt" har man använt gamla järnvägsslipers som är kreosotimpregnerade, men numera är det väl knappt någon som vågar gå i närheten av sådana "giftbomber".
1 svar · 2,6k läst
·
D
Dublin: [citat] Vertikalskära gör man oftast på våren, sprida sand kan man göra över hela året. Man får ju komma ihåg att gräs växer först när dygnsmedeltemperaturen närmar sig 10 grader så under kalla vårar (som i år) kan det upplevas mer lerigt än vanligt. Samtidigt är det bra att inte slita för mycket på gräset då så att det kommer igång att växa snabbt när det väl blir
4 svar · 10,1k läst
J
jonaserik: [citat] Vad är det för material i väggen, inte ovidkommande.
2 svar · 1,8k läst
·
N
najks: [citat] knappast i detta fall eftersom det är långt in på tomten och inte gränsar till vare sig granne eller allmän mark, det har även funnits avgränsare mellan nivåerna i gräsmattan tidigare.. men då detta var så pass ruttna att de var farliga så har de plockats bort
4 svar · 5,0k läst
GoForIt
GoForIt: 8 meter är på gränsen vad ex. en traditionell bevattningspump/pumpautomat klarar i sughöjd. En pump har mycket lättare att skapa tryckhöjd.
1 svar · 1,3k läst
Wallka
Wallka: [citat] Har du någon bild på hur du/ni löste det? Har typ samma ”problem ” [citat] [citat]
1 svar · 2,7k läst
·
L
larsson r: [citat] Vem kallar du för dårar
73 svar · 19,5k läst
R
René W: [bild]
45 svar · 142,5k läst
·
R
45 svar · 142,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.